نشست مهندس عطایی سرپرست شهرداری رشت با مسئولان روابط عمومی مرکز و مناطق و سازمان های شهرداری رشت برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی گیلان، مهندس عطایی در این جلسه با تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) به ضرورت همدلی و ثبات در مجموعه شهرداری تاکید کرد و افزود: باید یکصدا و متحد در کنار هم قرار بگیریم. وی روابط عمومی ها را پل ارتباطی مردم و مسئولان عنوان کرد و افزود: روابط عمومی جایگاه و نقش مهمی برای سازمان و شهروندان دارد و نباید به راحتی از نقش روابط عمومی ها غافل شویم.
سرپرست شهرداری رشت بیان داشت: روابط عمومی از برجسته ترین مسئولیت های مدیریت شهری است و روابط عمومی ها باید در راستای شفاف سازی،آگاهی بخشی و جلب اعتماد مردم حرکت کنند.مهندس عطایی با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی ها اظهار کرد: روابط عمومی حرفه ای خاص در سازمان است که اگر درست عمل نکند می تواند منجر به بی اعتمادی شهروندان شود.
وی به آموزش و به روز رسانی روابط عمومی ها تاکید کرد و افزود: روابط عمومی ها می توانند دیوار شکاف بی اعتمادی مردم و شهروندان را از بین ببرند. سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه باید اعتماد شهروندان را جلب کنیم گفت: باید با صداقت اطلاعات درست و واقعی را به مردم منعکس کنیم.
وی با اشاره به نقش مهم روابط عمومی ها در ارتباط مردم و مسئولان خاطرنشان کرد: باید نگاه و تفکر جزیره ای را کنار بگذاریم و با همگرایی و همدلی می توانیم مشکلات را حل کنیم. سرپرست شهرداری اذعان داشت: می توان بسیاری از امور را بدون منابع مالی به سرانجام رساند و بسیاری از مشکلات ناشی از عدم منابع مالی نیست.
علیرضا قانع مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در این جلسه گزارشی از عملکرد حوزه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارائه کرد. وی با قدردانی از بازدیدهای سرپرست شهرداری رشت از مناطق، سازمان ها و واحدهای شهرداری رشت گفت: بازدیدهای سرپرست شهرداری منجر به همدلی در بین مجموعه شده و انرژی کارکنان را افزایش می دهد.
وی در ادامه به تشریح اقدامات حوزه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت پرداخت. قانع از افزایش سه برابری تولید خبر در پرتال شهرداری رشت خبر داد و گفت: کیفیت تولید محتوا در کنار کمیت مورد توجه حوزه روابط عمومی قرار دارد.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت تاسیس پایگاه اطلاع رسانی شهر را از برنامه های آتی این حوزه برشمرد و گفت: طرح اولیه و زیرساخت های لازم برای راه اندازی پایگاه خبری و خبرگزاری مستقل آماده شده و در آینده نزدیک عملیاتی می شود.
قانع تهیه بولتن هفتگی خبری و ماهنامه مدیریت شهری را از دیگر اقدامات حوزه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل عنوان کرد و گفت: بیش از ۶۰ هفته است بولتن خبری شهرداری رشت تهیه می شود و همچنین ماهنامه مدیریت شهری نیز به سایر دستگاه های اجرایی استان و شهرداری های کشور توزیع می شود.
وی خاطرنشان کرد: تولید خبر به صورت ۲۴ ساعته انجام می شود و همکاران حوزه روابط عمومی شبانه روز پای کار هستند.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ادامه داد: واحد تبلیغات نیز در تمامی مناسبت ها ورود کرده و بنرهای تبریک و تسلیت را در سطح شهر جانمایی می کند. قانع همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت تلویزیون های شهری برای آگاهی و اطلاع رسانی شهروندان بیان کرد: درصدد هستیم رادیو و تلویزیون های شهری در مراکز تفریحی،تجاری و گردشگری را مدیریت و راه اندازی کنیم.
قانع دیپلماسی شهری را یکی از مقوله های مهم حوزه بین الملل عنوان کرد و افزود: شهرداری رشت با دو شهر خواهرخواندگی دارد. وی در ارتباط با شهر خلاق خوراک توضیح داد: خوشبختانه گزارش عملکرد شهر خلاق خوراک شناسی رشت به تصویب یونسکو رسید و این برند برای ۴ سال آینده حفظ شد.
علیرضا حسنی مدیر حوزه شهردار و شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه اظهار کرد: روابط عمومی شهرداری رشت بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و یکی از قدیمی ترین روابط عمومی های شهرداری های کشور محسوب می شود.
گفتنی است در ادامه مسئولان روابط عمومی های مناطق و سازمان های شهرداری به بیان دیدگاه ها پرداختند.