اخیراً پیرامون شکاف و فاصله بین آموزش، تفکر و فعالیت‌های روابط عمومی فکر کرده‌ام. شخصیت‌های دانشگاهی و فعالان روابط عمومی از یکدیگر فاصله دارند. مسئله‌ای که نباید به این صورت باشد.

به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم، به نقل از شارا، چگونه شخصیت‌های دانشگاهی و فعالان روابط عمومی می‌توانند با هم همکاری داشته باشند؟

اخیراً پیرامون شکاف و فاصله بین آموزش، تفکر و فعالیت‌های روابط عمومی فکر کرده‌ام. شخصیت‌های دانشگاهی و فعالان روابط عمومی از یکدیگر فاصله دارند. مسئله‌ای که نباید به این صورت باشد.

بکارگیری تئوری و نظریه در اقدامات روابط عمومی

روابط عمومی عملی و کاربردی است. باید از پیکره دانش یاد بگیریم که همکاران و دوستان دانشگاهی مشغول به تحقیق بوده و باید حاصل کار آنها را در مشاغل روزانه خود به کار بگیریم.

همکاران دانشگاهی درک بیشتری را از هر زمینه از فعالیت روابط عمومی به ارمغان می آورند.

در این بین، فعالانی که به وسیله سرعت نوآوری با مشکل مواجه شده اند، در پی دستیابی به نظریه هستند تا از آن برای درک و شناخت تغییرات در فعالیت های روابط عمومی کمک بگیرند.

جیسون مک کینز، مدیر هئیت اجرایی شرکت خبره روابط عمومی، و عضو و رئیس شورای کمیته اقدامات حرفه ای لیکوید، گفته است: «این گونه نیست که نظریه فقط خوب باشد بلکه نظریه لازم و ضروری می‌باشد. تمامی اقدامات روابط عمومی در نظریه ریشه دارد.

سیمون بات-بتلندی، رئیس مرکز مشاوره آموزش عالی جهانی، مشاوره و رئیس گروه آموزش و مهارت‌های موسسه خبره روابط عمومی گفته است: «به عنوان همکار، تمایل داریم تا به صورت مجزا و به عنوان بخشی از یک مجموعه صمیمی از همکاران با هم به کسب تجربه بپردازیم. دریافته‌ام که مطالعه، اشتراک و مقایسه نظریات حاصل آماده از تحقیقات دانشگاهی که مبتنی بر تجربه هستند به تجدید و نوسازی چگونگی رویکرد کاری من منجر می‌شود».

پیشرفت در کار

در تقارب و نزدیک سازی دو گروه به یکدیگر، از زمانی که درباره این مسئله در بلدکام، سمپوزیوم سالانه اندیشمندان و فعالان روابط عمومی در سال گذشته صحبت کردم، پیشرفت‌هایی حاصل شده است، اما سرعت این پیشرفت کند است. پس از بلدکام، به عنوان رئیس سابق موسسه خبره روابط عمومی در این سال، متعهد به بررسی و تحقیق درباره این مسئله شده‌ام.

در ظرف چهار سال آینده می‌خواهم به بررسی مسائل زیر بپردازم:

آیا شکاف و فاصله بین اقدامات و سخصیت‌های دانشگاهی واقعی است؟
مسائل متوجه فعالیت و ارزشمندی نظریه
نقش یادگیری و تفکر متوالی در زمینه فعالیت
نقطه ضعف تعاریف ضعیف و نیاز برای نظریه بهتر
چه چیزی را می‌توان از سایر اصول حرفه‌ای بخش‌های صنعتی یاد گرفت
فرصت‌های همکاری بیشتر بین فعالیت و فضای دانشگاهی
نمونه‌هایی از همکارهای بین فعالان و شخصیت‌های دانشگاهی روابط عمومی که با هم کار کرده و نتایج و آموخته‌های این همکاری
بررسی فاصله و شکاف بین تحقیق، چاپ و بکارگیری