تولید محتوای مناسب و جذاب که در شبکههای اجتماعی با بازدید و استقبال روبهرو شود، از وظایف کارشناسان روابط عمومی دیجیتال است. طرفدارانتان را جذب کنید و فعالیتهای اجتماعی خود را پایش کنید، با ارزیابی دائمی خود و رقبا، استراتژیهای عملیاتی مناسب را تدوین و اجرا نمایید.
به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم، به نقل از شارا، کارکرد روابط عمومی دیجیتال در سیاست، بازاریابی، فرهنگ، تکنولوژی و … مستلزم آگاهی از محیط پیرامون و البته یادگیری مجموعهای از مهارتها است.
اگر شما کارشناس روابط عمومی هستید باید آماده رویارویی با هشدارهای اجتماعی باشید و در عین حال بتوانید واکنش مناسب و قابل قبولی نشان بدهید.
اینکه ما در دورانی زندگی میکنیم که تغییرات به سرعت اتفاق میافتد خبر جدیدی نیست!
همه چیز از آلبومهای موسیقی پاپ تا نقد فیلم و … تحت تاثیر عوامل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستند. مواجهه با تغییرات اجتماعی و واکنش در برابر آنها جزو غیرقابل انکار در هر مجموعه و کسبوکاری است.
همسو شدن یا شنا در خلاف جهت رودخانه؟
در مواجهه با تغییرات مثبت یا منفی، همسو شدن و یا در اصطلاح همراهی با جریانی که به راه افتاده در عین حال که میتواند برای کسبوکارتان مفید باشد، ممکن است باعث شود گروهی از هوادارانتان را هم از دست بدهید.
اهمیت تصمیمگیری و واکنش مناسب معمولا در این مواقع حس میشود. گاهی لازم است در خلاف جهت رودخانه شنا کنید!
متاسفانه بعضی از کارشناسان روابط عمومی این نکته را در نظر نمیگیرند که با اجرای ضعیف یک کمپین میتوانند مشتریان و مخاطبان را از دست بدهند. به خصوص این مسئله زمانی بروز میکند که برند یا کسبوکار شما جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.
دقت کنید وقتی که برند شما جایگاه واقعی خودش را ندارد، اجرای بعضی از برنامهها تمامی مشتریان را فراری میدهد.
یادتان باشد اغلب، تَرَکها در اجسام زمانی آشکار میشوند که آن جسم شروع به شکستن میکند. این حالت برای یک برند هم صادق است.
باتوجه به آنچه که تا اینجا گفتهایم، بازاریابی و روابط عمومی اشتراکات بسیاری دارند اما نکته مهمتر این است که هیچکدام به سادگی نمیتواند جایگزین دیگری شود.
وقتی هوش مصنوعی به کمک روابط عمومی میآید!
نقش و کارکرد روابط عمومی دیجیتال در پیشبینی و واکنش به اتفاقات نمود پیدا میکند.
این در حالی است که هوش مصنوعی به آرامی جای خود را در جنبههای متفاوتی از زندگی شخصی و حرفهای ما باز کرده است و روابطعمومی هم قطعاً از این قاعده مستثنا نیست.
هوش مصنوعی به کمک روابط عمومی آمده و در بخش عمدهایی از این پیشبینیها (با ارائه دادههای مرتبط) حضور دارد.
ممکن است تصور کنید که استفاده از هوش مصنوعی بیشتر برای شرکتهای بزرگ و چندملیتی کاربرد دارد، اما حتی استارتاپها هم میتوانند از قدرت محاسباتی و دادههای هوش مصنوعی در فعالیتهای روابط عمومی استفاده کنند. ماحصل این ترکیب و همکاری روابط عمومی دیجیتال را شکل میدهد، این همان کاری است که ابزار نیوزباکس (ابزار رصد شبکههای اجتماعی) در ایران انجام میدهد.
روابط عمومی دیجیتال یکی از پتانسیلهای ویژه برای موفقیت یا شکست هر برند و کسبوکاری است.
روابط عمومی دیجیتال و شبکههای اجتماعی
واقعیت این است که امروزه نقش رسانههای مستقل به مراتب پررنگتر از رسانههای عمومی است. افزایش نشر اخبار نادرست و مغرضانه و کاهش اعتماد به سازمانهای خبری هم بر شتاب این روند افزوده است. بنابراین مردم به سمت شبکههای اجتماعی روی آوردهاند.
در میان حجم عظیم ارسال و آپلود تصاویر در Instagram, Facebook, Pinterest تنها تعداد محدودی از عکسها یا مطالب به عنوان بمب خبری، تمامی افراد حاضر در این شبکهها را تحت تاثیر قرار میدهد و ما بقی در رده اخبار متوسط طبقهبندی می شوند.
استفاده از روابط عمومی به عنوان ابزاری برای نشر اخبار در حال افول است و دست کم در سال ۲۰۱۸ مفهوم روابط عمومی دیجیتال به شکل گستردهای مطرح شده است و شامل طیف گستردهای از رشتهها است. در این میان نقش حیاتی تولید محتوا در روابط عمومی دیجیتال انکارناپذیر است.
تولید محتوای مناسب و جذاب که در شبکههای اجتماعی با بازدید و استقبال روبهرو شود، از وظایف کارشناسان روابط عمومی دیجیتال است.طرفدارانتان را جذب کنید و فعالیتهای اجتماعی خود را پایش کنید، با ارزیابی دائمی خود و رقبا، استراتژیهای عملیاتی مناسب را تدوین و اجرا نمایید.