سید امیر سامع در گردهمایی روسا، مسئولان و فعالان ارتباطات و روابط عمومی شهرداری قم، با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی ضمن قدردانی از فعالیتهای صورت گرفته در روابط عمومی شهرداری قم، اظهار داشت: یکی از ابزار مشارکت مردم تبیین است و روابط عمومی شهرداری نیز خوشبختانه این مهم را بهخوبی انجام داده است. […]
سید امیر سامع در گردهمایی روسا، مسئولان و فعالان ارتباطات و روابط عمومی شهرداری قم، با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی ضمن قدردانی از فعالیتهای صورت گرفته در روابط عمومی شهرداری قم، اظهار داشت: یکی از ابزار مشارکت مردم تبیین است و روابط عمومی شهرداری نیز خوشبختانه این مهم را بهخوبی انجام داده است. |
پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی هنر هشتم-|| گردهمایی روسا، مسئولان و فعالان ارتباطات و روابط عمومی شهرداری قم، ۳۰ اردبیهشت برگزار شد. معاون خدمات شهری شهرداری قم: روابط عمومیها نقش مشارکت و تبیین دارند معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اهمیت و جایگاه روابطعمومی گفت: مشارکت مردم در همکاری با مدیریت شهری یکی از شاخصههای اصلی فعالیتهای روابط عمومی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی هنر هشتم به نقل از قم نیوز، سید امیر سامع در گردهمایی روسا، مسئولان و فعالان ارتباطات و روابط عمومی شهرداری قم، با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی ضمن قدردانی از فعالیتهای صورت گرفته در روابط عمومی شهرداری قم، اظهار داشت: یکی از ابزار مشارکت مردم تبیین است و روابط عمومی شهرداری نیز خوشبختانه این مهم را بهخوبی انجام داده است. وی بابیان اینکه برقراری ارتباط نزدیک با مردم یکی از وظایف روابط عمومیها است، گفت: اگر چنین نقشی بهخوبی انجام و این ارتباط و هماهنگی در تمام ابعاد صورت گیرد شهرداری میتواند موفق باشد. معاون خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: مهمترین نیاز امروز برای شهرداری مشارکت مردمی است و این مهم نیز با تلاش و فعالیت روابط عمومی محقق میشود. سامع به فعالیتهای صورت گرفته در اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز شاهد فعالیتهای خوب و پیگیرانه در این اداره کل هستیم و امور نیز با یک تلاش جمعی در حال دنبال شدن است. وی بابیان اینکه فضای همدلانه مناسبی در روابط عمومی شهرداری قم اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: تمام بخشهای شهرداری به روابط عمومی نیاز دارد و امیدواریم شاهد توسعه فعالیتهای درخشان در عرصه روابط عمومی باشیم. توسعه کمی و کیفی فعالیتهای روابط عمومی شهرداری قم در دوره فعلی مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم با اشاره به توسعه فعالیتهای روابط عمومی شهرداری در دوره فعلی گفت: این اداره کل امروز از تولیدکننده و انتشاردهنده اخبار خارجشده است و رسالتهای مهمی درزمینهٔ هویت بخشی شهری بر عهده دارد. مهدی کلانترزاده در گردهمایی روسا، مسئولان و فعالان ارتباطات و روابط عمومی شهرداری قم که به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، ضمن تبریک این روز اظهار داشت: تقویت و توسعه فعالیتهای مؤثر روابط عمومی شهرداری یکی از برنامههایی بوده که در دو سال گذشته موردتوجه قرارگرفته است. مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم افزود: در این راستا بیش از یک هزار خط شرح وظایف در اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تدوین و مبنای فعالیتها بر اساس این خطمشی در سطح شهرداری دنبال شد. وی بابیان اینکه در اداره کل ارتباطات شهرداری قم با تبیین خطمشی جدید و تلاش برای عملیاتی شدن آن تاکنون بخش زیادی از عقبماندگیهای گذشته جبران شده است، گفت: در راستای ایجاد زیرساختها و رفع مشکلات موجود در روابط عمومی در سال گذشته بیش از ۵۰ جلسه مشورتی بهطور رسمی و در قالب شورای اداری برگزار و تلاش کردیم مشکلات بررسی و برطرف شود. کلانترزاده با تأکید بر اینکه روابط عمومی هویت یک سازمان است، تصریح کرد: اینکه گزارشهای یک سازمان ازجمله شهرداری به روشهای مختلف به مردم معرفی میشود، نیز در راستای همان رسالت هویت و درواقع معرفی هویت شهری به شهروندان است. وی با اشاره به ۳۷۲ مأموریت شهرداریها ابراز کرد: بخش عمدهای از انجام این مأموریتها بر عهده حوزه ارتباطات و روابط عمومی است که تلاش ما نیز این بوده که به بهترین شکل ممکن در بخشهای مختلف بهویژه تبلیغات و اطلاعرسانی آن را انجام دهیم. مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بخش اطلاعرسانی تنها هدف ما ارائه گزارش عملکرد نیست، بلکه آشنایی شهروندان با خدمات شهری، برقراری ارتباط مناسب با مسئولان شهری در اولویت امور قرار دارد. وی ادامه داد: توجه به تولیدات نوین و اثربخش در حوزه رسانه و تبلیغات نیز از دیگر برنامههای موردتوجه اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری بوده است و در این زمینه نیز بر این باوریم که از ابزار هنر، به بهترین شکل ممکن در بخش ارتباطات بهره بگیریم. کلانترزاده همچنین در سخنان خود، نظرسنجی و افکار سنجی را از رسالتهای روابط عمومی عنوان کرد و گفت: فراهم کردن زیرساختهای اجرای این مهم، از برنامههایی است که توسط اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم در حال دنبال شدن است. وی یادآور شد: با برنامهریزی صورت گرفته، توجه به حوزه بینالملل و پویایی این بخش نیز در اولویت برنامههای شهرداری قم است تا بتوان با توجه به ظرفیتهای این شهر در عرصههای بینالمللی به اهداف موردنظر دستیافت. مدیرکل ارتباطات و بینالملل شهرداری قم افزود: در موضوع ارتباط با شهروندان و ترمیم زیرساختهای موجود در سامانه ۱۳۷ گامهای مؤثری برداشته شد و امروز افرادی که قرار است در این مرکز مشغول کار باشند باید از برخی تخصصها ازجمله تحصیلات مرتبط، سواد رایانهای موردنیاز و همچنین تسلط به زبانهای خارجی را دارا باشند. وی بابیان اینکه ادارههای ارتباطات، بینالملل، رسانههای نوین و تولیدات رسانهای جز ساختار جدید اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری هستند که باید بیشازپیش توسعه داده شود گفت: در این راستا نیز بهرهگیری از نیروهای تخصصی و ارتقاء دانش علمی آنان موردتوجه قرارگرفته است. مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم در بخش دیگری از سخنان خود بر دانشافزایی توسط همکاران در روابط عمومی تأکید و توصیه کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردهاند، باید در هر محلی مشغول خدمت و فعالیت هستیم، آنجا را نقطه حساس بدانیم تا با تدبیر و تلاش و حس مسئولیت کارها پیش برود. گفتنی است در این مراسم یاد و خاطره همکاران سابق اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم ازجمله آقایان مرحوم ابوالفضل سبزعلیان، احمدی تبار و سید محمدحسن موسوی که در سال گذشته به دیار حق شتافتهاند، گرامی داشته شد.*** وظیفه روابط عمومیها، تغییر نگاه مردم به شهرداری است ابوالقاسم مقیمی گردهمایی روسا، مسئولان و فعالان ارتباطات و روابط عمومی شهرداری قم اظهار داشت: نگاه روابط عمومی نباید خدماتی باشد و اگر به این سمت حرکت کنیم دچار خسارت میشویم. وی با تأکید بر اینکه روابط عمومیهای فعال در سازمانها و مناطق شهری قم باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، تصریح کرد: اگر روابط عمومیها توانستند به قطب فرهنگی تبدیل شوند میتوانند تأثیرگذاری شایستهای داشته باشند. مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم افزود: تغییر جایگاه فرهنگی سازمانها و مناطق شهری نیز یک ضرورت است و باید با برطرف کردن مسائل و مشکلات موجود به دنبال ارتقاء برنامههای فرهنگی باشیم. وی با اشاره به اینکه شهرداری نزدیکترین لبه خدمترسانی به مردم بوده و برای نظام جمهوری نیز نقطه انتقال خدمات نظام جمهوری اسلامی به شمار میرود، گفت: اگر به این مهم اعتقاد داشته باشیم میتوانیم نوع نگاه مردم در شهر قم به شهرداری را تغییر دهیم. مقیمی با قدردانی از فعالیتهای صورت گرفته توسط سازمانها و مناطق شهری شهرداری قم خواستار ایجاد هیئت اندیشهورز بهمنظور تبادلنظر و ارتقاء دانش کارشناسان روابط عمومی شد.*** تقدیر ویژه شهردار قم از خدمات و تلاشهای مجموعه اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم شهردار قم با اهداء لوح تقدیر از خدمات و تلاشهای اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم تقدیر کرد. همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی، دکتر سید مرتضی سقائیاننژاد با اهداء لوح تقدیری از خدمات و تلاشهای انجامشده در دوره فعلی فعالیتهای اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم، از مدیرکل، کارکنان و فعالان آن تقدیر کرد. متن پیام دکتر سقائیاننژاد به این شرح است: بدیهی است این مهم، جایگاه روابط عمومی را بهعنوان چشم بینای خانواده مدیریت شهری که با عملکرد خود بخش عظیمی از موفقیت شهرداری قم در عرصهها و فعالیتهای تخصصی تحت تأثیر قرار داده، تبیین مینماید. ازاینروی و به مناسبت فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی، فرصت را غنیمت شمرده و ضمن تبریک این روز فرخنده، این لوح، جهت تقدیر از زحمات حضرتعالی و کلیه همکاران آن حوزه تقدیم میگردد. از خداوند منان برایتان گامهایی قرین پویایی و موفقیت در ظل عنایات حضرت ولیعصر (عج) و تحت زعامت مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) آرزو دارم.** |