به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم به نقل از ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم گذار از روابط عمومی سنتی به تحول گرا در این استان، گفت: نگرش هدفمند و پاسخگویی بهتر به خواسته ها در امر اطلاع رسانی مورد توجه روابط عمومی دستگاه […]

به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم به نقل از ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم گذار از روابط عمومی سنتی به تحول گرا در این استان، گفت: نگرش هدفمند و پاسخگویی بهتر به خواسته ها در امر اطلاع رسانی مورد توجه روابط عمومی دستگاه های اجرایی این استان باشد.

به گزارش ایرنا، سید جواد هاشمی روز شنبه در نشست با مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج  اظهار داشت: روابط عمومی دستگاه های اجرایی این استان باید علاوه بر نگرش هدایت ارتباطی و تبلیغی به جنبه عملکردی و جایگاه  مدیریتی نیز توجه کنند.

وی افزود: هیچ فردی جز یک روابط عمومی حرفه ای نمی تواند رویکرد و عملکرد آگاهی بخشی داشته باشد.

رئیس شورای اطلاع رسانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه روابط عمومی دستگاه های  اجرایی این استان علاوه بر تعهد نیازمند  تخصص، تجربه، خلاقیت و ابتکار است، بیان کرد: یک روابط عمومی پویا و کارآمد نقش محوری ایفا می کند.

هاشمی با بیان اینکه از روابط عمومی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد انتظار عملکرد مبتنی با برنامه، هدفمند و سازنده است،  عنوان کرد: روابط عمومی‌ زمانی‌ می ‌تواند نقش‌ راهبردی خود را در نهاد دولتی ایفا کند که‌ در تشکیلات‌ آن کارآمدی لازم را داشته باشد.

وی ابراز داشت: می طلبد که مدیران دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از کارکردها، قدرت و  اثربخشی روابط عمومی ها بیشتر بهره  مند شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جایگاه روابط عمومی ها از سوی مدیران دستگاه های اجرایی این  استان بیش از پیش تقویت شود.

هاشمی اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی، بهره گیری از امکانات، ابزار و  تجهیزات روز، به خدمت گرفتن نیروهای  انسانی  متخصص و آموزش نیروها از شرایط مهم در روابط عمومی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: روابط عمومی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باید با درک شرایط و شناسایی و تحلیل نیازهای جامعه مخاطب در شناخت و درک صحیح اهداف والای سازمان یاری دهنده باشند.

هاشمی به نقش روابط عمومی دستگاه های اجرایی در حوزه های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و پدافند غیرعامل اشاره کرد و خواستار برنامه  ریزی های پژوهشی در زمینه مسائل اطلاع رسانی و فرهنگ‌ سازی در انجام مأموریت ها، وظایف و مسئولیت های روابط عمومی ها و تقویت عملکرد شد.

رئیس شورای اطلاع رسانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افزایش مهارت، دانش افزایی حرفه ای و ورود به فناوری های اطلاعاتی و ابزارهای  الکترونیکی ضرورت روابط عمومی دستگاه های اجرایی این استان است.

هاشمی عنوان کرد: چنانچه روابط عمومی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و جایگاه آنها تقویت شود می توان انتظارات عملگرایی و کارآمدی از آنها مطالبه کرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز به وظیفه‌ مهم‌ روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در تولید محتوا و اطلاعات‌، انعکاس‌ و اطلاع رسانی صحیح به‌ مخاطبان، تصویرسازی مثبت‌ از سازمان‌ و تبیین خدمات، عملکردها و دستاورهای آن  تأکید کرد.

عبدالعزیز تقی زاده اظهار داشت: روابط عمومی‌ دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای‌ موفقیت بیشتر در وظایف‌ خود و ایفای‌ نقش‌  مؤثرتر باید از ‌ویژگی هایی ‌شامل مهارت های علمی‌ و عملی، احساس‌ مسئولیت ‌اخلاقی، آگاهی های روز، قدرت‌ ارتباطی، نوآوری‌ و برخورداری از تعهد و ایمان‌ به‌ حقانیت‌ افکار عمومی‌ و مخاطبان برخوردار باشند.

وی افزود: روابط عمومی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باید در بسیاری‌ از موارد  به طور عملی نقش‌ راهبردی‌ خود را در سازمان‌  ایفا کند زیرا یک عنصر کمک کننده و پیش برنده در امور است.

دبیر شورای اطلاع رسانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش و جایگاه ارزنده روابط عمومی دستگاه های اجرایی، بیان کرد: روابط عمومی  مجموعه ‌ای‌ با ساختار ارتباطات‌ آگاهانه‌ و برنامه‌ ریزی شده با شیوه‌ های‌ علمی ‌و حتی هنری‌  در تبادل اطلاعات بین دستگاه و صاحبان رسانه است که باید توانمندی اقناع مخاطب و مردم را داشته باشد.

تقی زاده عنوان کرد: تلاش می شود که روابط  عمومی دستگاه های اجرایی و رسانه های این  استان در وحدت‌ بخشی‌ هماهنگ عمل کنند.

وی ابراز داشت: روابط عمومی دستگاه های  اجرایی و رسانه های کهگیلویه و بویراحمد باید از تبلیغ‌ آشوب‌ آفرین‌، هیجانی‌ و تبلیغات  خاکستری و سیاه پرهیز کرده و منبع‌ ایجاد اعتبار نزد مخاطبان باشند.