تکنولوژی مدرن ،تولید محتوای بی کیفیت، تله جدید روابط عمومی ها به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم حمید شکری خانقاه پژوهشگر و نویسنده دانشگاه در پنجاهمین سالگرد تشکیل انجمن روابط عمومی ایران  با اشاره به اینکه راز موفقیت یک روابط عمومی خوب همان شور و شوق است، گفت: دام های روابط عمومی این است که […]

تکنولوژی مدرن ،تولید محتوای بی کیفیت، تله جدید روابط عمومی ها

به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم حمید شکری خانقاه پژوهشگر و نویسنده دانشگاه در پنجاهمین سالگرد تشکیل انجمن روابط عمومی ایران  با اشاره به اینکه راز موفقیت یک روابط عمومی خوب همان شور و شوق است، گفت: دام های روابط عمومی این است که اغلب  روابط عمومی ها  محتواهای بی کیفیت تولید می کنند در حالی  درگیر تکنولوژی عالی هستند

🔸 وی ادامه داد: ما در موقعیتی قرار گرفته ایم که چرخه روابط عمومی سنتی با روابط عمومی مدرن دچار تناقض شده اند و هنوز نتوانسته ایم بین این دو روابط درستی را ایجاد کنیم.

🔸شکری خانقاه بیان کرد: دنیای امروز دنیای رسانه نگاری است و همه‌مردم و جامعه خودشان به نوعی یک روابط عمومی و رسانه نگار هستند.

🔸 این پژوهشگر با اشاره به اینکه دام های روابط عمومی محتوای تکراری، بی ربط و طولانی و عدم استفاده از عکس و فیلم و موشن گرافی و اینفو گرامی و….از همه مهمتر  اغلب بدون استراتژی مشخصی هستند ، تصریح کرد: روابط عمومی های بخش خصوصی موفق تر از روابط عمومی های دولتی هستند زیرا  روابط عمومی های دولتی هنوز در حال سنتی اداره کردن نظام کلیشه ای روابط عمومی  هستند.

 🔸دبیر کل همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی بیان کرد: روابط عمومی نیاز به سازماندهی مجدد، مهندسی مجدد و الگوسازی  دارد. ما الگوی مشخصی  نداریم و  این یک آفت است لذا روابط عمومی به پوست اندازی جدی نیازمند است.

🔸نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی در خصوص چیستی روابط عمومی گفت: روابط عمومی تخصصی یعنی خوب شناساندن کارهای خوب سازمان به مردم و  ارتباط با مردم، دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن است.

🔸وی با بیان اینکه یک روابط عمومی قدرتمند دارای نگرش نو، رفتار حرفه ای، دانش روز و نیاز به حرکت نو دارد، تصریح کرد: دنیای امروز عصر انفجار اطلاعات و توسعه شگفت انگیز ارتباطات است.

🔸شکری خانقاه برای اولین بار روابط عمومی را در سه سطح پایه، حرفه ای و تخصصی تقسیم کرد و افزود: انسان های درون گرا در روابط عمومی ها هیچ جایگاهی ندارند و انعطاف پذیری، هوش هیجانی، مدیریت توسعه یافته، مهارت های ذهنی، ارتباطی و اخلاقی با عنوان اصول پابه ای روابط عمومی است. این استاد دانشگاه تصریح کرد: روابط عمومی پایه امری شخصی است که باید در خود شایستگی فردی، مهارت های حرفه ای، دانش و تخصص ارتباطی را تقویت کند.

🔸شکری خانقاه در خصوص اینکه معیار شایستگی، دانش و مهارت تخصصی در روابط عمومی چیست نیز گفت: نگرش ارتباطی مثبت، ارتباطات کلامی و ارتباطات غیر کلامی باید در روابط عمومی ها تقویت شود چراکه روابط عمومی مدیریت هوشمند ارتباطات انسانی است. 🔸وی با بیان اینکه لازمه روابط عمومی پایه تقویت شایستگی ها، صلاحیت و مهارت های ارتباطی است، افزود: روابط عمومی ها نباید کارمند باشند بلکه باید متخصص و حرفه ای و استراتژیست ارتباطی  باشند.

🔸شکری خانقاه در خصوص روابط عمومی حرفه ای نیز خاطرنشان کرد: دنیای امروز دنیای شبکه های اجتماعی، دانش محوری و دیجیتالی شدن است و روابط عمومی حرفه ای فرآیند چندگانه بهره گیری از تکنولوژی مدرن ارتباطی با تولید محتوای کیفی و تاثیر گذار  است که در کنار ابزارهای سنتی از ابزارهای مدرن استفاده می کند. وی گفت: امروزه در حوزه اینترنت سیار از صفر در سال ۹۲ به ۷۶ میلیون نفر در سال ۹۹ رسیده ایم و این حجم از کاربران در دنیای اینترنت نشان می دهد  روابط عمومی ها به رسانه های نوین نیاز شدیدی  دارند و  روابط عمومی ها لازم است از فنون متقاعدسازی  استفاده کنیم تا دیگران را در شرایط خاص جامعه اقناع و متقاعد و در صورت مخالفت با سازمان انها را متقاعد سازیم.

🔸شکری خانقاه با بیان اینکه در هر عضو  سازمان یک روابط عمومی بالقوه است، افزود: باید روابط عمومی ها مبتکر، خلاق، انگیزه دهنده باشند و بتوانند مدیریت بحران را مدیریت کنند. وی با اشاره به اینکه روابط عمومی مدیر نظام ارتباطی سازمان و مدیریت هوشمند ارتباطات انسانی است، تصریح گرد: روابط عمومی فقط به معنای اطلاع رسانی و خبر نیست.

🔸این پژوهشگر و نویسنده و استاد  دانشگاه در مورد روابط عمومی تخصصی نیز گفت: روابط عمومی تخصصی برنامه نویس و سناریست سازمان است و روابط عمومی تخصصی به معنای تخصص راهبردی و نگرش ارتباطی باید  استانداردسازی، برنامه سازی و برنامه محوری را پیاده می کند.

🔸شکری خانقاه با بیان اینکه روابط عمومی با تحقیق آغاز و با تحقیق پایان می پذیرد، افزود: تحقیق اول مساله شناسی و تحقیق آخر ارزیابی  اثربخشی است و در نهایت روابط عمومی ها باید سه سطح پایه، حرفه ای و تخصصی را به خوبی در خود و سازمان پیاده سازی کنند

ها