نگاهی به لیست شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای تلفن همراه محبوب کاربران ایرانی نشان می دهد که علیرغم ظهور شبکه های اجتماعی جدیدتر، کاربران ایرانی هنوز هم در فیس بوک بیشترین فعالیت را دارند و طبق گمانه زنی های مختلف در حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون ایرانی در فیس بوک عضو هستند.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از سینا پرس؛ نگاهی به لیست شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای تلفن همراه محبوب کاربران ایرانی نشان می دهد که علیرغم ظهور شبکه های اجتماعی جدیدتر، کاربران ایرانی هنوز هم در فیس بوک بیشترین فعالیت را دارند و طبق گمانه زنی های مختلف در حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون ایرانی در فیس بوک عضو هستند.

البته توجه به آمار استفاده ۵ میلیون کاربر از وایبر و واتس آپ که چندی پیش، توسط وزارت ارشاد منتشر شده بود هم خالی از لطف نیست. علاوه بر این، چندی پیش بود که بنیانگذار وایبر از تعداد ایرانی های این نرم افزار ابراز شگفتی کرده و گفته بود قرار است امکانات بیشتری در اختیار فارسی زبانان قرار دهد. البته با توجه به اختلالاتی که اخیرا در فضای وایبر به وجود آمده میزان استفاده از این نرم افزار نسبت به گذشته کاهش یافته و شاید بتوان اینگونه ادعا کرد که نرم افزار تلگرام جای وایبر را گرفته است.

برخی شبکه های اجتماعی و نرم افزارها نیز با ایجاد فضای مناسب بخش دیگری از کاربران را به سمت خود جلب کرده اند و توانسته اند فضای منطقی تر در اختیار کاربران قرار دهند.

یکی از این شبکه ها اینستاگرام است. طبق آمارها در حدود ۹۰۰ هزار نام کاربری از کشور ایران در اینستاگرام به ثبت رسیده و این برنامه در حال حاضر به یکی از پرطرفدارترین برنامه ها تبدیل شده است. بسیاری معتقد هستند اگر همین روند ادامه پیدا کند، اینستاگرام حتی از فیس بوک نیز جلو می افتد