انتقاد عضو شورای شهر تهران از برخی انتصابات در شهرداری تهران-ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از انتصاب روز گذشته در مرکز ارتباطات و امور بین المللی شهرداری اظهار داشت: حق رئیس مرکز است که معاونان خود را انتخاب کند اما این پست‌های من درآوردی و ناگهانی از کجا می آید؟ به گزارش […]

انتقاد عضو شورای شهر تهران از برخی انتصابات در شهرداری

تهران-ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از انتصاب روز گذشته در مرکز ارتباطات و امور بین المللی شهرداری اظهار داشت: حق رئیس مرکز است که معاونان خود را انتخاب کند اما این پست‌های من درآوردی و ناگهانی از کجا می آید؟

به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم به نقل از ایرنا، حبیب کاشانی روز سه شنبه در جریان سی و نهمین جلسه شورای شهر با بیان اینکه برخی پست ها در شهرداری عنوان می شود که بنظرم باید در گینس ثبت شود، گفت: از کجا این پست های سازمانی جدید ایجاد می شود؟

وی با بیان اینکه رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران به خانمی که نخواستند کار کند حکم مشاور با عنوان مشاور در طراحی رویدادها و ارتباطات اجتماعی داد، گفت: اگر می خواهیم یک نفر را نگه داریم و توانایی و صلاحیت دارد باید از او استفاده شود، اما بپرسید آیا در صد سال گذشته چنین پستی وجود داشته؟

کاشانی با تاکید بر اینکه شخصی با یک تفکر، چهار سال در این پست کار کرده و حالا نمی‌خواهند از این تفکر استفاده کند، گفت: این چه بدهکاری است که باید یک پست خلق الساعه ثبت کنیم که فقط سر یک سفره بنشینیم و کسی ناراحت نشود.

تذکر به تاخیر ایجاد صندوق توسعه محیط زیست و حمل و نقل عمومی شهر تهران

 رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نسبت به تاخیر ۲ ساله در تأسیس صندوق توسعه محیط زیست و حمل و نقل عمومی شهر تهران تذکر داد.

مهدی پیرهادی با اشاره به  ماده سی ام برنامه پنج ساله سوم شهر تهران، تاکید کرد: شهرداری تهران موظف است در راستای توسعه پایدار شهری و استفاده از حمایت های دولت در توسعه پایدار شهر تهران نسبت به تاسیس صندوق توسعه محیط زیست و حمل و نقل عمومی شهر تهران اقدام کند.

وی افزود: با توجه به گذشت بیش از ۲ سال از اجرای برنامه پنج ساله سوم متاسفانه هنوز نسبت به تاسیس صندوق یاد شده اقدامی انجام نشده است.

پیرهادی از شهردار تهران خواست نسبت به اجرا شدن ماده ۳۰ برنامه پنج ساله سوم شهر تهران دستور عاجل صادر کند.

عضوشورای شهر تهران افزود: همچنین گزارش پیشرفت کار به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ارایه شود.

وی تاکید کرد اگر لازم است ساز و کار قانونی تغییر کند، شهرداری باید در این خصوص اقدام کند.

شارژ کارت بلیت الکترونیک خبرنگاران فاقد خودرو 

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با ارایه تذکری گفت: تعدادی از خبرنگاران  عنوان کرده اندکه وقتی برای شارژ مجدد کارت بلیت الکترونیک مراجعه کردند به آنها گفته شد که مترو به بخش خصوصی واگذار شده و این طرح برای بخش خصوصی موجب ضرر مالی و پرهزینه است.

سوده نجفی اظهار داشت: بر اساس تبصره ماده ۴ مصوبه کاهش ترافیک و آلودگی هوا در محدوده‌های مرکزی شهر مصوبه سال ۱۳۹۷ شورای اسلامی شهر تهران به شهرداری تهران اجازه داده شده به خبرنگارانی که فاقد خودرو هستند، کارت بلیت الکترونیک رایگان یک ساله جهت استفاده از وسایل نقلیه عمومی اختصاص دهد.

وی عنوان کرد: این طرح در دوره گذشته مدیریت شهری با وجود برخی بروکراسی ها برای خبرنگاران اجرا شده بود اما بر اساس گزارش‌ها و مراجعاتی که برخی از خبرنگاران و اصحاب رسانه داشتند این طرح در حال حاضر دیگر اجرا نمی شود.

نجفی با بیان اینکه یک تسهیلات اندک نباید از سبد هزینه‌های قشر زحمتکش اهالی رسانه کسر شود خاطر نشان کرد: چرا باید یک تسهیلات ناچیز از سبد قشر زحمتکش و با درآمد پایین اهالی رسانه کسر شود؟

عضو شورای تهران گفت: اکثر اهالی رسانه با ساعات کاری طولانی، درآمد متوسط در حرفه پر استرس خیر مشغول به فعالیت هستند که اعطای چنین تسهیلاتی می توان اندک کمکی در جهت قدردانی زحمات آنها باشد.

وی از شهرداری تهران خواست که نسبت به اختصاص کارت بلیت الکترونیکی رایگان به خبرنگاران و اصحاب رسانه اقدام کند.