مسئول مرکز ارتباطات حوزه: نقش هوش مصنوعی در ابعاد تمدنی برجسته است  قم – ایرنا – مسئول مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه قم گفت: تمدن دارای ابعاد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است و به نظر می‌آید، هوش مصنوعی در همه ابعاد تمدنی نقش برجسته‌ای داشته باشد. به گزارش به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی […]

نقش هوش مصنوعی در ابعاد تمدنی برجسته است 

قم – ایرنا – مسئول مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه قم گفت: تمدن دارای ابعاد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است و به نظر می‌آید، هوش مصنوعی در همه ابعاد تمدنی نقش برجسته‌ای داشته باشد.

به گزارش به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری در نشست بررسی نقشه راه کلان هوش مصنوعی که در مرکز مدیریت حوزه‌ه‌های علمیه قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: مقدمات و تهیه سند نباید در حوزه فنی هوش مصنوعی به تاخیر بیفتد.

وی افزود: به‌تازگی در نمایشگاه اکسپو حضور داشته‌ایم، بسیاری از کشورها ظهور و بروزشان در این نمایشگاه بر اساس هوش مصنوعی بوده است.

حسینی کوهسازی بیان داشت: بر اساس شواهد، در نقطه عطف تاریخی قرار داریم و این امر نیز سبب شده موازنه‌های تمدنی دنیا در حال تغییر باشد، از این رو در این نگاه تمدنی باید نگاه‌مان جامع باشد.

وی گفت: نگاه جامع‌نگرانه بعد از مدت‌ها غفلت، الان مورد توجه قرار گرفته است.

مسئول ارتباطات حوزه همچنین تصریح کرد: حوزه علمیه هم در تلاش است در طرح‌های تحولی که در موارد مختلف پاسخ‌گویی، بین‌الملل و جامعه را در دستور کار قرار داده، نگاه تمدنی را در برنامه‌های خود داشته باشد.

وی اضافه کرد: مساله هوش مصنوعی بسیار جدی است و باید نگاه دقیق‌تری به آن داشت.

وی گفت: مقوله هوش مصنوعی به عنوان پازل در مسائل شناختی قرار گرفته و حل بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی از همین طریق مورد توجه است.

حسینی کوهساری خاطرنشان کرد: ما در هوش مصنوعی به دنبال حذف انسان و جایگزینی رباط نیستیم، بلکه به دنبال انسانی که بسیار متحول‌گرا و تفکرنگر در مسائل مختلف است، می‌باشیم.

این مسئول حوزوی افزود: به دلیل اهمیت مساله، می‌طلبد حوزه در مورد هوش مصنوعی و سند این مساله در میدان باشد و در مدیریت و تصمیم‌گیری‌ها هم حضور جدی تری داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: عرصه دیگر که در موضوع هوش مصنوعی باید مورد دقت قرار بگیرد، در ارتباط با نظام اسلامی است، اگر نظام تمدنی داریم باید در مورد این حوزه و حتی مساله مقاومت هم توجه شود.

حسینی کوهساری گفت: حضور در پیچ تاریخی تمدنی واقعیت دنیای فعلی است و این قدرت تمدنی از آن اسلام است، از این رو باید این نگاه تقویت شود.

وی یادآور شد: در مورد مدیریت جوامع هم اگر به دنبال ساختار و شناخت فرایندها، آسیب‌ها و راهکار هستیم، باید نگاه جدی تری به آن شود و معتقدیم هر مقوله برای این که به مرحله تمدنی برسد، باید جریان‌سازی، گفتمان‌سازی، فرهنگ‌سازی، پیوست‌رسانه‌ای و تربیت نیرو در مورد آن صورت گیرد.