هوشمصنوعی گوگل بهتر از انسان برنامهنویسی میکند پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم «دیپمایند»، شاخه هوشمصنوعی گوگل، سیستم هوشمصنوعی نیرومندی ساخته است که میتواند انسان را در برنامهنویسی کامپیوتری رقابتی شکست دهد. برنامههای پیشرفته هوش مصنوعی قابلیت انجام کارهایی را دارند که به تفکر انتقادی در حد انسان نیاز دارد. به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر […]
هوشمصنوعی گوگل بهتر از انسان برنامهنویسی میکند
«دیپمایند»، شاخه هوشمصنوعی گوگل، سیستم هوشمصنوعی نیرومندی ساخته است که میتواند انسان را در برنامهنویسی کامپیوتری رقابتی شکست دهد.
برنامههای پیشرفته هوش مصنوعی قابلیت انجام کارهایی را دارند که به تفکر انتقادی در حد انسان نیاز دارد.
به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم و به نقل از ایندیپندنت، «دیپمایند» این سیستم خود را که آلفاکد نام دارد، با شبیهسازی شرکت در ۱۰ مسابقه اخیر برنامهنویسی تارنمای «کد فورسز» ارزیابی کرده است.
رتبه سیستم آلفاکد جزو ۵۴ درصد اول در مسابقات برنامهنویسی جهان واقعی بود و نشان داد که برنامههای پیشرفته هوش مصنوعی قابلیت انجام کارهایی را دارند که به تفکر انتقادی در حد انسان نیاز دارد.
مایک میرزایانوف، موسس «کد فورسز»، میگوید: «تردید داشتم، چون حتی در مسائل ساده مسابقات هم اغلب نهتنها اجرای الگوریتمی لازم است، بلکه باید الگوریتم هم ابداع کرد که سختترین قسمت کار است. آلفاکد توانست در حد رقیبی جدید و نویدبخش عمل کند. بیصبرانه منتظرم که ببینم در آینده چه میکنند.»
«دیپمایند» امیدوار است که با توسعه قابلیتهای این سیستم، بتواند به برنامهنویسان کمک کند تا بهرهوریشان را افزایش دهند و در عین حال، میدانی هم برای کسانی باز شود که برنامهنویسی نمیدانند، ولی برای ساخت برنامک و برنامه ایدههایی دارند.
پتر میتیچف، برنامهنویس رقابتی و مهندس نرمافزار شاغل در گوگل، توضیح داد که این سیستم هوش مصنوعی چطور برای یافتن راهحل، از روش «کاوش تصادفی» استفاده میکند.
او میگوید: «حل کردن مسائل برنامهنویسی رقابتی واقعاً سخت است و هم به مهارتهای برنامهنویسی نیاز دارد، هم به خلاقیتی در حد انسان برای حل کردن مسئله.»
شرکت استارتاپ دیپمایند که در لندن مستقر است و در سال ۲۰۱۴ طی معاملهای به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به تملک گوگل درآمد، جزو سردمداران ساخت هوشمصنوعی دارای قابلیتهای در حد انسان به شمار میآید و در چندین نقطهعطف کلیدی در این حوزه، توانسته است از رقبا پیشی گیرد.
این شرکت پیش از این توانسته بود هوشی مصنوعی برای انجام بازیهای تختهنردی و بازیهای ویدیویی بسازد که بهترین بازیکنان را شکست میداد.
الگوریتم موزیرو که در سال ۲۰۲۰ از آن رونمایی کردند، میتوانست بازی شطرنج، شوگی، و بازیهای ویدیویی آتاری را بدون دریافت هیچ اطلاعاتی از انسان یا دانستن قواعد بازی، یاد بگیرد و بازی کند.
دمیس هاسسابیس، مدیرعامل و موسس دیپمایند، میگوید چنین پیشرفتهایی، گامهایی مهم به سوی ساخت هوشمصنوعی همهمنظوره و «قادر به سر در آوردن از آشفتگیها و پیچیدگیهای جهان واقعی» است.پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم
https://pra8.ir/?p=9835