مشاور و مدیرکل حوزه استاندارفارس:

روابط عمومی ها برای تقویت اعتماد عمومی گام بردارند

  پرینت
شناسه خبر : 1150 | تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ |
روابط عمومی ها باید برای تقویت اعتماد عمومی، افزایش سرمایه اجتماعی و انجام مسئولیت های اجتماعی گام بردارند.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از فارس آنلاین، اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس اعلام کرد: غلامرضا مهرجو در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس از روابط عمومی ها ویترین و تابلو اصلی هر سازمان و رابط افکار عمومی با سازمان متبوعشان یاد کرد.

اولویت های روابط عمومی

وی یکی از اولویت های روابط عمومی را فعالیت حرفه ای در شبکه های اجتماعی برشمرد و ادامه داد: براساس پژوهش های انجام شده، ۶۵ درصد مردم اخبار و اطلاعات خود را از شبکه های اجتماعی دریافت می کنند که در این زمینه باید برنامه ریزی کرد.

مهرجو افزود: روابط عمومی باید با برنامه ریزی علمی و کارشناسانه تلاش کند اخبار مجموعه دولت و استانداری را از مجاری مختلف به جامعه منتقل کند تا جلوی عوام فریبی و شایعات گرفته شود.

او گفت: اخبار روابط عمومی باید متقن و دقیق باشد تا اعتماد مردم را جلب کرده و در شرایط بحرانی به عنوان مرجعی معتبر مورد مراجعه افکار عمومی قرار گیرد.

مدیرکل حوزه استاندار فارس افزود: جلوگیری از خدشه دار شدن اعتماد عمومی به مسئولان و نظام امری بسیار مهم است که روابط عمومی ها باید بکوشند که به این اعتماد نه تنها آسیبی وارد نشود بلکه روز به روز نیز مستحکم شود.

دوره های آموزشی کارکنان روابط عمومی

مهرجو گفت: کارکنان روابط عمومی باید با شرکت در دوره های آموزشی متناسب، به مهارت ها و علوم روز مجهز باشند تا بتوانند به بهترین شکل رسالت خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: امروز نیازمند روابط عمومی علمی و متناسب با شرایط روز هستیم تا بتوانیم حضوری پررنگ در افکار عمومی داشته باشیم و به توسعه فارس متناسب با ظرفیت های موجود کمک کنیم.

مشاور رسانه ای استاندار فارس هم گفت: باید رویکرد علمی در روابط عمومی مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم به اهداف خود در این حوزه دست پیدا کنیم.

سجاد خسروانیان افزود: امروزه مردم ۶۵ درصد اطلاعات و اخبار را از شبکه های اجتماعی دریافت می کنند که بیانگر اهمیت این شبکه ها و لزوم توجه بیشتر به آنها است.
سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس هم، ایجاد روابط عمومی استراتژی محور را هدف خود اعلام کرد و گفت: روابط عمومی دانشی است که به وسیله آن سازمان ها آگاهانه به دنبال انجام مسئولیت های اجتماعی هستند تا مخاطبان را جذب و از پشتیبانی آنها بهره مند شوند.

روابط عمومی دستگاه تحلیل گر هر سازمان

اباذر ظهرابی، روابط عمومی را دستگاه تحلیل گر هر سازمان دانست و افزود: روابط عمومی مهندس ایجاد ارتباط رضایت مندانه است و به عنوان یک وکیل مدافع از منافع و حریم سازمان در برابر تحریف ها و تهدیدها دفاع می کند.

او ادامه داد: روابط عمومی باید مشاوره های دقیق و ظریفی به مدیران سازمان بدهد و به عنوان یک دستگاه جریان شناس و جریان ساز عدالت محور اقدام کند.

بر اساس این گزارش، استاندار فارس طی حکمی اباذر ظهرابی را به عنوان سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس منصوب کرد. از جمله سوابق سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس می توان به عضویت در هیات علمی دانشگاه پیام نور اشاره کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.