به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از ایران اکونومیست، منصور شیخ الاسلامی مشاور مدیر عامل بانک در امور روابط عمومی، در این همایش با تاکید بر اینکه مسیر تحول و تکامل هر ساختاری بر اساس ارتباطات صورت می گیرد، اظهار داشت: انبیاء الهی تلاش نمودند تا با استفاده از همین بستر رسالت خود را با انتقال پیام های الهی به بهترین شکل انجام دهند.
بهره مندی از ارتباطات وگسترش آن
وی با بیان اینکه اگر ارتباطات فردی و اجتماعی نبود، معنویت بر خواسته از وحدانیت نیز در جامعه گسترش نمی یافت، افزود: جامعه انسانی با بهره مندی از ارتباطات است که رشد پیدا می کند، انتقال تجربیات صورت می گیرد و بواسطه آن دانش و تکنولوژی خلق می شود و در نهایت با استفاده از ارتباطات توسعه می یابد و
بر دانش و آگاهی های بشر افزوده می شود.
شیخ الاسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گسترش ارتباطات را موجب رشد و شکل گیری نهادها و ساختارهای مختلفی در جوامع انسانی دانست و بیان کرد: یکی از ساختارهایی که بواسطه گسترش ارتباطات در جوامع مختلف به وجود آمد، نهاد روابط عمومی بود تا بتواند حلقه رابط میان فرستنده و گیرنده پیام باشد؛ در اینجا مقصود از فرستنده پیام، مدیران و گیرنده پیام، مخاطبین پیام است.
مشاور مدیر عامل در ادامه با اشاره به اینکه امروز با استفاده از ارتباطات است که می توان مفاهیمی هم چون اقتصاد مقاومتی را در جامعه گسترش داد و آن را نهادینه کرد؛ افزود: به عنوان مثال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در سال های اخیر بر موضوعات اقتصادی هم چون اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی اشاره دارند، دغدغه های ایشان در یک بستر و ساختار ارتباطی گسترش یافته و بر اساس همین ساختار است که مطالبه گری در میان جامعه صورت می گیرد.
جایگاه و نقش ارتباطات
وی همچنین خاطر نشان کرد: جایگاه و نقش ارتباطات در بانک ها اهمیت دو چندانی پیدا می کند چرا که بانک ها واحدی اقتصادی محسوب می شوند و برای فعالیت خود نیاز به خدمات متنوعی به منظور جذب مشتری دارند؛ و جذب مشتری هم تا حد زیادی به تلاش روابط عمومی ها و ارتباطات دو سویه آنها بستگی دارد.