پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم:// گزارش خانه ملت از نظارت میدانی نمایندگان استان گیلان پیگیری حل مشکل پمپاژ آب کشاورزی روستای تربگوده بندرانزلی/ تکمیل پروژه نیمه تمام مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی چابکسر با تامین اعتبار از وزارت بهداشت/ موافقت وزیر نفت با گازرسانی به ۱۳ روستای رودبار/ تلاش جهت تأمین امکانات برای مراکز درمانی صومعه سرا

پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم://

گزارش خانه ملت از نظارت میدانی نمایندگان استان گیلان

پیگیری حل مشکل پمپاژ آب کشاورزی روستای تربگوده بندرانزلی/ تکمیل پروژه نیمه تمام مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی چابکسر با تامین اعتبار از وزارت بهداشت/ موافقت وزیر نفت با گازرسانی به ۱۳ روستای رودبار/ تلاش جهت تأمین امکانات برای مراکز درمانی صومعه سرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در سرکشی به حوزه های انتخابیه، ضمن بازدید های گسترده از بخش های مختلف، نشست هایی را با هدف حل مشکلات برگزار کردند.

نمایندگان استان گیلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در سرکشی به حوزه های انتخابیه، ضمن بازدید های گسترده از بخش های مختلف، نشست هایی را با هدف حل مشکلات برگزار کردند.

موافقت وزیر نفت با گازرسانی به ۱۳ روستای حوزه انتخابیه

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: با پیگیری های انجام شده و مکاتبات صورت گرفته در خصوص گازرسانی به روستاهای حوزه انتخابیه، وزیر نفت با گازرسانی به ۱۳ روستای رودبار موافقت کرد.

مهرداد گودرزوند چگینی

وی افزود:همچنین با تلاش های انجام شده سایت ارتباطی در روستای لیافو رحمت آباد و بلوکات افتتاح گردید.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: جلسه ای هم برای حل مشکل آب شرب و کشاورزی شهرستان رودبار از سد سفید رود منجیل و سد دیورش با حضور مسئولان استانی و کشوری صورت گرفت و در این رابطه نیز مباحثی مطرح گردید تا اقدامات لازم انجام شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: اخیرا هم دیداری با ریاست هلال احمر کشور داشتم و پیگیری لازم جهت اخذ تجهیزات و امکانات برای هلال احمر شهرستان و همچنین تبدیل وضعیت نیروهای هلال احمر حوزه انتخابیه صورت پذیرفت.

گودرزوند چگینی عنوان کرد: با پیگیری های انجام شده فاز سوم پروژه آسفالت اسطلکخوه به پشتکلا آغاز گردید و در حال انجام کار است.

افتتاح پروژه آبرسانی به شهر گوراب زرمیخ

سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا نیز در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: با پیگیری های انجام شده اجرای پروژه چمن مصنوعی مجموعه ورزشی تختی صومعه سرا انجام شد.

سیدکاظم دلخوش اباتری

وی افزود: با تلاش های انجام شده پروژه آبرسانی به شهر گوراب زرمیخ افتتاح شد همچنین با دستور وزیر جهاد کشاورزی اعتبار ویژه، تسهیلات، تجهیزات و ماشین آلات به کشاورزان زحمتکش شهرستان صومعه سرا اختصاص پیدا کرد.

نماینده مردم صومعه سرا عنوان کرد: در دیداری که با وزیر فرهنگ داشتم نیز مجوز اعطای وام به هنرمندان گیلانی را اخذ نمودم.

دلخوش اباتری اظهار کرد: اخیرا هم معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل راه استان از پروژه محور صومعه سرا(چهارراه خاکیان) به آستارا و پروژه های در دست اجرای راهسازی شهرستان صومعه سرا بازدید کرد تا اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: اخیرا دیداری هم با وزیر بهداشت داشتم و در خصوص کمبودهای مسائل بهداشت و درمان حوزه انتخابیه مباحثی مطرح شد و همچنین پیگیری های لازم در رابطه با اختصاص دستگاه ام آر آی بیمارستان امام خمینی (ره) انجام شد.

پروژه‌های نیمه تمام استان گیلان در اولویت اجرا هستند

احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی و عضو جمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار شهرستان و روسای ادارات توزیع برق،جهاد و کشاورزی و آب منطقه ایی از روستای تربگوده در شرق شهرستان و پمپاژ آب به سمت روستاهای غرب شهرستان بازدید کرد.

احمد دنیا مالی

براساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم در خصوص  این بازدید گفت: در این بازدید از روند لایروبی رودخانه های تربگوده و چگونگی اجرای این پروژه که سالها لایروبی نشده بود بازدید شد و صحبت‌ها و مشکلات اهالی نیز شنیده شد و مقرر گردید ادارات مربوطه مشکلات کشاورزان و اهالی را بررسی و رفع کنند.

وی افزود: همچنین در ادامه همه مسئولان از محل پمپاژ آب اراضی روستاهای غرب شهرستان از نزدیک بازدید کردند تا درباره جزییات سرقت تابلو های برق،کابل و دوربین های امنیتی این پمپاژ و میزان خسارت وارده را برآورد و بررسی کنند 

دنیامالی با توجه به گزارش دهیاران و شوراهای روستاهای مورد بهره برداری از این پمپاژ گفت: متأسفانه این سرقت تمام تاسیسات این مرکز را از کار انداخته و باید هر چه سریعتر برای رفع این مشکل چاره اساسی بیاندیشیم تا کشاورزانی که از این پمپاژ آب کشاورزی زمینهایشان تامین می‌شود دچار مشکل نشوند، فرماندار شهرستان هم برای رفع این مشکل که به معیشت کشاورزان آسیب می رساند تاکید بر حل فوری این مشکل را ضروری دانست.

احمد دنیامالی در جلسه مدیریت جهادی آب بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تقدیر از همدلی که بین دست اندرکاران در شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: تا برداشت محصول زمانی است که همه مسئولان مربوطه باید برای تامین آب کشاورزی مورد نیاز شالیزارها حضور میدانی داشته باشند.

 نماینده مردم انزلی در  مجلس شورا ی اسلامی با اشاره به اینکه آبیاری کشاورزی شهرستان بندرانزلی به صورت سنتی است و دغدغه های خاص خودش را دارد، افزود: با نظارت لازم باید بتوانیم سال زراعی را به خوبی پشت سر بگذاریم.

دنیامالی تصریح کرد: در شهرستان بندرانزلی نزدیک به ۵۰۰۰ هکتار اراضی شالیزاری داریم که با توجه به این میزان نباید اینقدر مشکل داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه درست است که سیستم سنتی است ولی قابلیت انقباضی و انبساطی زیادی در سیستم آبیاری داریم، گفت: وجود تالاب، چاه‌ها همچنین آب بندان و نوبت آبدهی ظرفیتی است که باید به خوبی از آن استفاده کنیم.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با نظام همدلی و رفاقت می توانیم عملکرد خوبی در حوزه آب کشاورزی داشته باشیم، تصریح کرد: سرعت عمل کلیدی ترین مسئله در تامین آب مورد نیاز کشاورزی است.

دنیامالی با تاکید بر اینکه حتی نیم هکتار شالیزار برای ما مهم است، گفت: نباید منتظر بمانیم تا محصول حتی یک کشاورزی بسوزد و ما چهار روز بعد آب را به سر شالیزار برسانیم زیرا دردی دوا نمی کند.

روستا‌های بالادست اشکورات رحیم آباد شهرستان رودسر گازدار می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ حجت‌الاسلام محمد صفری ملک میان عضو مجمع نمایندگان استان گیلان و نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده و با تخصیص اعتبارات از سوی وزارت بهداشت و درمان، پروژه نیمه تمام مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی چابکسر تکمیل می‌شود.

صفری ملک میان

وی بهبود زیرساخت‌های بهداشت و درمان را از اهداف مهمی که توسط وی به شکل جدی پیگیری می‌شود خواند و اظهار داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده و با تخصیص اعتبارات از سوی وزارت بهداشت و درمان، پروژه نیمه تمام مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی چابکسر تکمیل می‌شود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم عنوان کرد: علاوه بر این‌ها با کسب اعتبارات میلیاردی از سوی وزارت بهداشت و درمان پروژه ناتمام درمانگاه چابکسر در روز جمعه مورخه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰ به مجموعه پیمانکاری جهت راه‌اندازی مجدد سپرده خواهد شد. 

صفری ملک میان با بیان اینکه مجموعه درمان‌بستر چابکسر از دوره‌های قبل تاکنون به شکل نیمه تمام باقی مانده بود تصریح کرد: مقدار اعتبار کسب شده از وزارت بهداشت برای تکمیل پروژه‌ مرکز خدمات جامع سلامت چابکسر در مرحله اول چهل میلیارد ﷼ معادل ۴ میلیارد تومان است و در فاز بعدی هم معادل ۸ میلیارد آماده تحویل به پیمانکار می‌باشد.

وی یادآور شد: از آنجا که مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی چابکسر با مشارکت خیرین ساخته شده دانشگاه علوم پزشکی به جهت مشکلات قانونی تاکنون نسبت به کد دار کردن آن اقدام نکرده بود به همین علت امکان تامین اعتباری برای آن وجود نداشت اما این مانع با پیگیریهایی که انجام دادیم برطرف شد.

صفری ملک میان اضافه کرد:‌ به زودی کلنگ احداث پروژه‌های دیگری شامل مرکز اورژانس رحیم آباد، چند خانه بهداشت و چند مرکز جامع سلامت در شهرستان به زمین خواهند خورد.

وی از مساعدت وزارت بهداشت و درمان برای بهبود امکانات و تخصیص اعتبارات لازم قدردانی کرد و ابراز داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تلاش‌های زیادی برای تجهیز بیمارستان‌های دو شهرستان رودسر و املش و مراکز بهداشتی و درمانی آن‌ها انجام دادیم و با توجه به عقب ماندگی‌هایی که در این بخش وجود دارد روند اینگونه اقدامات همچنان ادامه دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان و نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت اولیه وزارت نفت و شرکت ملی گاز برای گازرسانی به مناطق بالادست اشکورات گفت: مقدمات کار در حال انجام است تا هر چه سریعتر گازدارشدن اشکورات عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه برای منطقه پایین دست تونل گرمابدشت پیمانکار گرفته شده و مشغول به کار شده افزود: روستا‌های منطقه پایین دست که به خوشه سجیران معروف است هم به زودی گازدار می‌شوند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با اشاره به اینکه در برخی از روستا‌های ییلاقی منطقه املش در حوزه گازرسانی یک سری کار‌های نیمه تمام باقی مانده بود، بیان کرد: برای این منطقه نیز اعتبار خوبی در نظر گرفته شده و پیمانکار مشغول به کار است./