دویست و یازدهمین نشست انجمن روابط عمومی ایران با حضور مدیران، اساتید دانشگاه، دانشجویان و فعالان روابط عمومی، ارتباطات و بازاریابی در محل فرهنگسرای شفق تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، در این نشست استاد میرزابابا مطهری‌نژاد رئیس انجمن روابط‌عمومی ایران به بیان دیدگاه‌های انجمن و تحلیل وقایع و نقش روابط‌عمومی در چالش‌ها و مسائل روز سخنانی پرداخت.
در ادامه این نشست، دکتر فرزانه شریفی دکترای علوم ارتباطات، مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه بازی‌های دیجیتال (DIREC) و عضو مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال به‌عنوان سخنران اصلی، به موضوع این نشست با عنوان «گیم دیپلماسی، ابزار نوین قدرت نرم» پرداخت و با بیان پژوهش جامع خود به اهمیت گیم از نگاه سازندگان آمریکایی و اروپایی و همچنین درآمد سرشار سالانه از محل فروش آن اشاره کرد.
این استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه بازی‌های دیجیتال افزود: دیپلماسی فرهنگ‌سازی و ایدئولوژی پشت تهیه، ساخت و فروش این بازی‌ها از جریانی بسیار دقیق و برنامه‌ریزی‌شده حکایت دارد که سعی در تغییر دیدگاه، فرهنگ و وارونگی حقیقت در نگاه مخاطب دارد و باید بدانیم که بسیاری از مخاطبان بازی‌ها، کشورهای خاورمیانه هستند و حال‌آنکه در محتوای بازی‌ها خشونت، قتل، کشتار و صفات بد دیگر به مردم خاورمیانه و من‌جمله ایران نسبت داده‌شده است و کاربر و استفاده‌کننده بدون توجه به هدف سازندگان، حقایق را وارونه می‌پذیرد.
این گزارش می‌افزاید، رضا هوشمند عضو هیئت مدیره انجمن روابط‌عمومی ایران و رئیس کمیته چاپ و انتشارات نیز در فواصل دویست و یازدهمین نشست انجمن، با اشاره به اخبار دو ماه گذشته در حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات، به انتصاب‌های صورت گرفته و افتتاح پایگاه تحلیلی ـ خبری اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی هنر هشتم اشاره کرد.
وی ضمن معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (روابط‌عمومی هنر هشتم) افزود: این پایگاه به انتقال و تحلیل اخبار حوزه روابط عمومی و ارتباطات می‌پردازد و این در حالی است که دکتر محمدرضا حقیقی مدیرمسئول و رضا هوشمند سردبیر این پایگاه خبری تحلیلی، آمادگی دریافت مقالات، یادداشت‌ها و اخبار … مختلف حوزه را دارد.
هوشمند همچنین در خصوص انتصابات دو ماه اخیر در حوزه روابط عمومی و ارتباطات گفت: برات‌الله صمدی‌راد به سمت مدیرکل دفتر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت رجا؛ حسین سلوک به سمت مدیرکل روابط‌عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ حسن یوسفی به سمت مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران؛ مهندس منصور فخاران به عنوان مدیرکل روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای؛ جواد دلیری سردبیر سابق روزنامه اعتماد به عنوان سردبیر روزنامه ایران؛ حسین واعظیان مشاور رئیس و مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد؛ امیر عبدالرضا سپنجی مدیرکل روابط‌عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط‌زیست و امیر لعلی از اعضای انجمن روابط‌عمومی ایران و عضو هیئت مدیر دوره گذشته انجمن، به سمت مدیر روابط‌عمومی بانک صادرات منصوب شدند که بدین وسیله از طرف انجمن روابط‌عمومی ایران برای این مدیران توانمند و شایسته آرزوی موفقیت داریم.
وی در حاشیه این نشست به آئین نکوداشت مقام استاد میرزابابا مطهری‌نژاد که در روز چهاردهم تیرماه ۱۳۹۷ مصادف با روز قلم در دامغان برگزار می‌شود اشاره کرد و به نیابت از ستاد بزرگداشت مقام استاد، با ارائه کارت و توضیحات در خصوص محل برگزاری آئین در دامغان، از مهمانان دعوت به عمل آورد.
به گفته هوشمند، این بزرگداشت مرتبط با حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات استاد مطهری‌نژاد نبوده و درواقع به‌پاس پنجاه سال اقدامات فرهنگی، اجرایی و رسانه‌ای ایشان در توسعه، فرهنگ و آگاهی مردم دامغان داشته و توسط همشهریان برگزار می‌شود.
این گزارش حاکی است، در پایان به سنت همه‌ نشست‌ها، لوح تقدیر انجمن روابط‌عمومی ایران توسط استاد میرزابابا مطهری‌نژاد به سرکار خانم دکتر فرزانه شریفی اعطا شد و عکس یادگاری نشست هم گرفته شد.
مهندس صالحی مشاور مهندس بابائی شهردار منطقه ۶ نیز در ابتدای این نشست به بیان فعالیت‌های فرهنگسرای شفق اشاره کرد.
علاوه بر همراهان همیشگی نشست‌ها سرکار خانم قدمی مدیر روابط‌عمومی سازمان فنی و حرفه‌ای استان سمنان، امیرنظام نصیری عضو هیئت مؤسس خانه تسنیم دامغان، محمد سالاریان مدیرعامل شرکت ماهان سپهر البرز، سرکار خانم کشاورز شاعر و نویسنده نامدار کشورمان، دکتر محمد وطن‌پور استاد دانشگاه و دانش‌آموخته اقتصاد و زین‌العابدین داوودی دبیر حوزه رسانه خبرنگاری ایلنا از استان سمنان مهمان دویست و یازدهمین نشست انجمن روابط عمومی ایران بودند.