پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم:// آیفون ۱۶ ساله شد

پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم://

آیفون ۱۶ ساله شد

 تصور دنیایی بدون آیفون سخت است – حتی برای کسانی که زندگی قبل از گوشی های هوشمند را به یاد می‌آورند. امروزه، غیرقابل تصور به نظر می رسد که نتوانید فوراً به پیام ها و ایمیل ها دسترسی داشته باشید، عکس‌ها و ویدیوهای خود به خودی بگیرید، چیزی را در گوگل جستجو کنید، یا کاری غیر از برقراری تماس واقعی با آیفون خود انجام دهید.

آیفون ۱۶ ساله شد

شانزده سال پیش در چنین روزهایی اولین آیفون معرفی شد.

امروز شانزدهمین سالگرد معرفی اولین گوشی آیفون توسط استیو جابز است. در یک سخنرانی در ۹ ژانویه ۲۰۰۷، در سانفرانسیسکو، مدیر عامل فقید اپل، گوشی هوشمند نوآورانه‌ای را معرفی کرد که تا امروز هم به رشد خود ادامه داده است. اختراع آیفون لحظه‌ای تعیین کننده در تاریخ گوشی‌های هوشمند و تلفن همراه بود.
بیایید نگاهی به موضوع اصلی و میزان تغییرات آیفون از آن زمان داشته باشیم.

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، استیو جابز در آن سخنرانی مشهور گفت: «هر چند وقت یک بار، یک محصول انقلابی از راه می‌رسد که همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. امروز سه محصول انقلابی را معرفی می کنیم.»
جابز به توصیف دستگاه ها ادامه داد. او در مورد «آیپاد صفحه عریض با کنترل‌های لمسی»، «تلفن همراه انقلابی» و «دستگاه ارتباط اینترنتی موفق» هم صحبت کرد. این موضوع باعث شد تا مخاطبان باور کنند که اپل سه گجت مختلف را عرضه می‌کند، اما همه اینها فقط یک دستگاه بودند: آیفون!

جابز  ادامه داد: «امروز، اپل قرار است گوشی را دوباره اختراع کند»
وی تفاوت اصلی بین آیفون و رقبای آن زمان را که شامل برندهای موتو کیو، بلک بری، پالم ترئو و نوکیا E62 می‌شد، برجسته کرد – آیفون از صفحه‌کلید فیزیکی بهره نمی‌برد و در نتیجه، صفحه کلید با سایر گوشی‌ها فرق داشت. و صفحه نمایش بزرگ‌تر!

نقطه‌ای که آینده گوشی‌های هوشمند تغییر کرد!

فقدان صفحه کلید فیزیکی اتفاق جدیدی نبود، دستگاه‌های مشابه (و ناموفق) پیشتر عرضه شده بودند، اما تفاوت آیفون با سایر گوشی‌های مشابه این بود که دارای یک صفحه نمایش لمسی بزرگ بود. اتفاقی که واقعا بازی را در زمین گوشی ها تغییر داد!
در این سخنرانی، استیو جابز صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی آیفون را اینگونه توصیف کرد: «واقعاً بزرگ است»
وقتی جابز به دوربین ۲ مگاپیکسلی پشت گوشی اشاره کرد، تماشاگران هیجان‌زده تشویق کردند. البته حالا دیگر دوربین مگاپیکسلی جذاب نیست اما آن سالها؛اتفاق مهمی بود.

از روزی که نسخه اولیه آیفون چنین سر و صدایی در بازار دستگاه های تلفن همراهبه پا کرد، ۱۶ سال می‌گذرد و حالا دیگر ما میزبان چهاردهمین نسخه آیفون هستیم. آیفون ۱۴ بسیار بزرگ‌تر، باریک‌تر و سریع‌تر از همتای نسل اول خود است، با صفحه‌نمایش ۶ اینچی و قطعات داخلی که قادر به اجرای کارهای بسیار پیچیده‌تر از آنچه آیفون اولیه می‌توانست رویایش را داشته باشد، دارد. با این حال، جالب است که عملکرد گوشی هوشمند بدون تغییر نسبت به دیدگاه اصلی اپل باقی مانده است.

آیفون ۱ و آیفون ۱۴ از تماس‌های تلفنی، پیامک، iTunes، دسترسی به اینترنت و گرفتن عکس پشتیبانی می‌کنند. البته، گوشی‌های جدیدتر می‌توانند کارهای بیشتری انجام دهند، بنابراین شباهت‌ها به همین جا ختم می‌شوند، اما فکر کردن به این موضوع که با اختراع آیفون چقدر پتانسیل ارائه شد، باورنکردنی است.