پایگاه خبری-تحلیلی روابط عمومی هنر هشتم:// شی بار دیگر رییس جمهور چین شد

پایگاه خبری-تحلیلی روابط عمومی هنر هشتم://

شی بار دیگر رییس جمهور چین شد

نمایندگان کنگره ملی خلق در نشست خود به اتفاق آرا به انتخاب مجدد شی جین پینگ به عنوان رئیس جمهور چین برای سومین دوره پنج ساله رأی دادند.

شی بار دیگر رییس جمهور چین شد

انتخاب مجدد شی که در ژوئن ۷۰ ساله خواهد شد، پس از اصلاحات قانون اساسی چین در سال ۲۰۱۸ وی می‌تواند بطور نامحدودی بار‌ها پست ریاست دولت را بر عهده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از بیستمین کنگره حزب کمونیست چین (ح‌ک‌پی) در ماه اکتبر، شی جین‌پینگ برای سومین بار بعنوان دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین انتخاب شد.
شی جین پینگ در سال ۱۹۵۳ در پکن در خانواده یک رهبر انقلابی و سیاسی برجسته چین به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۴، او به اتحادیه جوانان کمونیست چین پیوست و بعداً چندین سمت حزبی در سطح شهرستان و شهرستان داشت.
وی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ فرماندار استان فوجیان شرقی بود، در سال ۲۰۰۷ به عنوان عضو کمیته دائمی (PC) دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین انتخاب شد و در مارس ۲۰۰۸ به عنوان نایب رئیس جمهوری خلق چین انتخاب شد.
شی جین پینگ در نوامبر ۲۰۱۲ ریاست کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و شورای نظامی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را بر عهده داشت و در مارس ۲۰۱۳ سمت رئیس دولت و رئیس شورای نظامی مرکزی جمهوری خلق چین را بر عهده گرفت.