معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در دنیایی قرار داریم که مشتریان و مخاطبان ما از سطح اطلاعات و دانش بالایی برخوردارند و روابط عمومی‌ها دیگر منشاء اصلی انتقال مفاهیم و اخبار نیستند.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از سیتنا، دکتر محمد سلطانی‌فر در سیزدهمین جشنواره انتشارات روابط عمومی، به ویژگی های روابط عمومی ایده آل اشاره کرد و گفت: هنر روابط عمومی آن است که از زبان مردم بنویسد و با تغییر در نگرش های سنتی و استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی، رسالت ها و اهداف منطبق با فلسفه وجودی خود را دنبال کند.

سلطانی فر ضمن اشاره به شاخص‌های مدل تعالی سازمانی تصریح کرد: در دنیایی قرار داریم که مشتریان و مخاطبان ما از سطح اطلاعات و دانش بالایی برخوردارند و روابط عمومی‌ها دیگر منشاء اصلی انتقال مفاهیم و اخبار نیستند و مخاطبان ما به مدد تکنولوژی‌های نوین ارتباطی هزاران منابع دیگر برای دریافت و مقایسه اطلاعات دارند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز مخاطبان برای دریافت و رسیدن به نیازهای خود به میزان گسترده‌ای به فضای مجازی دسترسی دارند، اظهارداشت: هنر روابط عمومی امروز این است که در زمینه کسب اطلاعات، پیشتاز مخاطبان و مشتریان خود باشد.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دوران وب یک گذشته است و در حال گذر از وب ۲ نیز هستیم اظهار داشت: با وجود بهره‌مندی از ابزارهای نوین، مادامی که نگاهمان به مخاطبان نگاهی از بالا به پایین باشد، توفیقات اثرگذاری را در جامعه شاهد نخواهیم بود.

وی در خاتمه به روابط عمومی‌ها توصیه کرد که با کوچ و گذر از روابط عمومی سنتی، خود را بروز رسانی کرده و با دنیای فناوری‌های نوین همراهی کنند.