با رونمایی از پوستر و لوگو، نخستین جشنواره تبیین شاخص های ارزیابی و انتخاب روابط عمومی برتر دستگاه های اجرایی استان تهران رسماً کار خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری تهران، سومین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره باحضور اعضای شورا در استانداری تهران برگزار و رسالت، اهداف و جدول زمانبندی اجرای طرح نهایی شد.

براساس این گزارش، در این جلسه مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران از آغاز بکار رسمی نخستین جشنواره تبیین شاخص های ارزیابی و انتخاب روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان تهران خبر داد.

ضیاءالدین صبوری ضمن دعوت از همه دستگاه های اجرایی جهت ثبت نام در طرح ارکان و اهداف جشنواره را به شرح ذیل اعلام کرد:

ارکان جشنواره:
۱- محمدحسن مقیمی استاندار تهران به عنوان رئیس جشنواره
۲- ضیاء الدین صبوری مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری به عنوان دبیرکل جشنواره
۳- میرزابابا مطهری نژاد رئیس انجمن روابط عمومی ایران به عنوان رئیس شورای سیاستگذرای جشنواره
۴- سیدفضل الدین موسوی عضو هئیت مدیره انجمن روابط عمومی ایران به عنوان دبیر اجرایی جشنواره
۵- محمدرضا حقیقی دبیرانجمن روابط عمومی ایران به عنوان عضو شورای سیاستگذاری
۶- مرتضی بهنام عضو هئیت مدیر ه انجمن روابط عمومی ایران به عنوان عضو شورای سیاستگذاری و مسئول کمیته مراسم و تشریفات جشنواره
۷- رضا علیجانی عضو هئیت مدیره انجمن روابط عمومی ایران به عنوان عضو شورای سیاستگذاری و‌مسئول کمیته اطلاع رسانی جشنواره
۸- مصطفی نبی زاده به عنوان مسئول ارتباطات اداری جشنواره
۹- الهام ابراهیمی مسئول روابط عمومی انجمن ایرانی روابط بین الملل به عنوان مسئول دبیرخانه جشنواره
۱۰- محسن شمس کوشکی به عنوان مسئول کمیته امور تبلیغات و هنری جشنواره

اهداف جشنواره:
۱- تعیین شاخص های عملکردی متوازن و متعادل بر اساس آخرین استانداردها.
۲- یکپارچه کردن روابط عمومی دستگاه ها براساس نیازمندی های استان و ایجاد هم نوایی در نحوه عملکرد و خدمات دهی خصوصاً در حوزه اطلاع رسانی و خبر .
۳- استاندارد کردن فعالیت های اجرایی دستگاه ها با توجه به ارسال دستورالعمل ها و چک لیستهای ارسالی ارزیابان.
۴- ایجاد چرخه ی هم افزا از طریق: ارزیابی، برنامه ریزی، آموزش، بررسی عملکرد، شناسایی، اصلاح ، ارزیابی و آموزش مجدد.
۵- یکپارچه و استاندارد سازی نحوه استفاده دستگاه ها از اقلام تبلیغاتی و تسطیح منابع از طریق آموزش و پشتیبانی به آنها .
۶- شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاه ها در حوزه روابط عمومی و ارائه گزارش جامع از وضعیت موجود استان .
۷- تشکیل بانک اطلاعاتی از مدیران،کارشناسان،کارمندان،دانشجویان و علاقه مندان این رشته جهت هر گونه کاربری .
۸- تدوین بسته های آموزشی مورد نیاز روابط عمومی های استان و آموزش کاربردی و ارتقای بخش عظیمی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی با آموزش و ارزیابی مستمر .

وی در ادامه افزود: این طرح حاصل مذاکرات علمی ، مباحث چالشی و کاربردی و در عین حال در فضایی صمیمی و بسیار خوبی بین انجمن روابط عمومی ایران و استانداری تهران و با حضور اعضای انجمن ایرانی روابط بین الملل می باشد.

وی تاکید کرد: که انتظار ما از ارکان جشنواره این است که فرایندهای برگزاری جشنواره، خصوصاً مرحله ارزیابی و داوری کاملاً شفاف و با محور انصاف و عدالت باشد، همچنین موارد و رویکردها طوری باشد تا بتوان مخاطبان جشنواره را باشفاف سازی و اطلاع رسانی به موقع اقناع کرد، ضیاء الدین صبوری اعتراض به نتایج ارزیابی را جزء طبیعی و از خصوصیات همه جشنواره ها دانست وافزود ما باید به همه طیف ها، علی الخصوص منتقدین احتمالی جشنواره اطلاع رسانی به موقع انجام دهیم، که این امر را از ارکان جشنواره و خصوصاً مدیریت اجرایی آن انتظار دارم. ایشان در انتها ضمن تشکر از حاضرین در جلسه شورای سیاستگذاری یکی از مهم ترین اعداف جشنواره را تدوین شاخص های عملکرد دانست و از کمیته علمی و هیئت داوران تسریع در این فرایند را خواستار شد.

در ادامه مهندس سید فضل الدین موسوی دبیر اجرایی نخستین جشنواره تبیین شاخص های ارزیابی و انتخاب روابط عمومی تهران ضمن بیان مراحل اجرایی طرح جدول زمانبندی و اجرایی جشنواره را به شرح ذیل اعلام نمود:

۱- طراحی و تدوین طرح جشنواره – اسفند ۹۶ / فروردین ۹۷
۲- صدور و ابلاغ احکام ارکان جشنواره – اردیبهشت ۹۷
۳- تشکیل دبیرخانه جشنواره – خرداد ۹۷
۴- آغاز مطالعات تدوین شاخص های عملکرد- تیر و مرداد ۹۷
۵- ارسال شاخص های اولیه ارزیابی به دستگاه ها – نیمه دوم مرداد ۹۷
۶- فراخوان آثار و گزارش عملکرد دستگاه ها – نیمه اول مهر ۹۷
۷- ارزیابی اولیه هئیت کارشناسی داوران – آبان ۹۷
۸- برگزاری کارگاه های هدفمند آموزشی اول – آذر ۹۷
۹- ارزیابی نهایی هئیت عالی داوران جشنواره – دی ۹۷
۱۰- برگزاری کارگاه هدفمند آموزشی دوم – بهمن ۹۷
۱۱- برپایی نمایشگاه ارائه آثار روابط عمومی های برتر استان – هفته اول اسفند ماه ۹۷
۱۲- مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره – هفته اول اسفند ماه ۹۷

موسوی، ایجاد انگیزه و نشاط کاری، شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد، تبیین شاخص های عملکرد و ایجاد رقابت سالم و مشارکتی را چهار کارکرد جشنواره عنوان نمود و افزود در این طرح از همکاری مراکز علمی، اساتید دانشگاه و فعالان حوزه روابط عمومی استقبال می نمائیم و در این زمینه از همه علاقمندان جهت ارائه نظرات تخصصی خود دعوت به عمل می آورم.
این جلسه که با حضور محمدرضا حقیقی دبیر انجمن روابط عمومی ایران، مرتضی بهنام و رضا علیجانی از اعضای هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران، مصطفی نبی زاده مسئول ارتباطات اداری جشنواره، الهام ابراهیمی مسئول روابط عمومی انجمن ایرانی روابط بین الملل در سالن جلسات اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری برگزار شد، از پوستر و لوگوی جشنواره به صورت نمادین رونمایی شد.

لازم به ذکر است اطلاعات تکمیلی از طریق سایت استانداری و دبیرخانه جشنواره به اطلاع مخاطبان طرح خواهد رسید، علاقمندان برای اطلاع بیشتر می توانند با شماره های ۸۴۶۹۴۵۵۴ و ۸۴۶۹۴۵۷۱ تماس حاصل نمایند.