کتاب "آنچه از برندسازی باید بدانیم" تألیف دکتر بهداد ناموریکتا، در نخستین نشست استانی انجمن روابط عمومی ایران و اولین رویداد روابط عمومی استان سمنان همراه با یادمان استاد میرزا بابا مطهری‌نژاد، که نهم مهرماه سال جاری با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی بخش دولتی و خصوصی و فعالان حوزه ارتباطات و رسانه در سمنان برگزار خواهد شد، رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از انتشارات مشق شب، مؤلف کتاب آنچه از برندسازی باید بدانیم در این خصوص گفت: این کتاب مجموعه‌ای از نکات مربوط به فرآیند برندسازی است که باعث می‌شود علاقه‌مندان این حوزه دیدگاه جامع‌تری را نسبت به برندسازی پیدا کنند.

دکتر ناموریکتا با اشاره به اینکه موضوع برند و برندسازی در دنیای امروز مطرح است و به‌شدت به آن پرداخته می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که به نظر می‌آید که در ایران آن‌طور بایدوشاید به آن پرداخته نشده است تا بتوانیم برندهای بی‌شماری که قوی و مثبت هستند در عرصه جهانی داشته باشیم.

وی افزود: درواقع این کتاب بنا دارد به علاقه‌مندان موضوعات مربوط به برند و برندسازی و یا کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند کمک کند تا این افراد از طرفی دیدگاه جامع‌تری نسبت به علم و هنر برندسازی داشته باشند و از سوی دیگر به نکات کوچکی که می‌تواند تأثیرات بزرگی بر روند خلق و ساختن برند داشته باشد بیشتر توجه کنند.

این مدرس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه بارها شنیده‌ایم مدیران کسب‌وکارها و یا صاحب‌نظران دستگاه‌های اجرایی عبارات برند و برندسازی را در جای نادرست آن مورداستفاده قرار داده‌اند و برند را به‌اشتباه به‌جای نام تجاری و یا برای مشهوریت و یا برای محصول و خدماتی گران‌قیمت و مواردی ازاین‌دست استفاده می‌کنند، گفت: درصورتی‌که برند، تنها برند است با تعریف خاص خودش و به همین دلیل در این کتاب سعی بر این بوده که به‌تفصیل درباره معنا و مفهوم برند و برندسازی و ارتباطات آن توضیح داده شود.

دکتر ناموریکتا ضمن تأکید بر این نکته که مسئله برند و برندسازی بدون پرداختن به مسئله ارتباطات ناتمام و ناقص خواهد ماند، خاطرنشان کرد: این کتاب شامل بخش‌های گوناگون در مورد برند و برندسازی است و به موضوع ارتباطی که برند با ذی‌نفعان و مخاطبان خود برقرار می‌کند به‌تفصیل پرداخته است. ضمن اینکه در کنار این‌ موارد کوشش شده نگاهی کاربردی به موضوع برندسازی شکل بگیرد و به همین دلیل در هر بخش از کتاب از مثال‌هایی استفاده‌شده که دقیقاً با مضمون آن بخش هم‌راستا باشند و به گسترش ادراک مخاطب از موضوع موردبحث کمک کند.

به گفته مدرس ارتباطات، بازاریابی و برندسازی، در کتاب آنچه از برندسازی باید بدانیم جدای از اینکه از منابع مختلفی استفاده‌شده است، از مجموعه‌ای از تجربیات شخصی در مواجه با مشکلاتی که در این حوزه برای سازمان‌ها ایجادشده و یا تدابیری که برای بهبود روند برندسازی اندیشه شده نیز بهره گرفته‌شده است.