این ابزار جدید Bertie نام دارد و خروجی مقالات مطبوعات را قوی تر سازماندهی می کند. درواقع این ابزار یک نسخه امتحانی از مقالات مورد نظر کاربران ارائه می کند که به راحتی امکان پاکسازی دارند و نیازی به نوشتن مقاله کامل و ادیت نیز وجود ندارد. این سیستم به شدت مورد استقبال فوربس قرار گرفته است.

در طول تابستان ۲۰۱۸ پلتفرم بیزینس پابلیشر یکی از سودمندترین ابزار روزنامه نگاری مدرن طی یک دهه اخیرا را رونمایی کرد.

این ابزار جدید Bertie نام دارد و خروجی مقالات مطبوعات را قوی تر سازماندهی می کند. درواقع این ابزار یک نسخه امتحانی از مقالات مورد نظر کاربران ارائه می کند که به راحتی امکان پاکسازی دارند و نیازی به نوشتن مقاله کامل و ادیت نیز وجود ندارد. این سیستم به شدت مورد استقبال فوربس قرار گرفته است.

در طول تابستان ۲۰۱۸ پلتفرم بیزینس پابلیشر یکی از سودمندترین ابزار روزنامه نگاری مدرن طی یک دهه اخیرا را رونمایی کرد. این ابزار جدید Bertie نام دارد و خروجی مقالات مطبوعات را قوی تر سازماندهی می کند. درواقع این ابزار یک نسخه امتحانی از مقالات مورد نظر کاربران ارائه می کند که به راحتی امکان پاکسازی دارند و نیازی به نوشتن مقاله کامل و ادیت نیز وجود ندارد. این سیستم به شدت مورد استقبال فوربس قرار گرفته است.

سیستم مدیریت محتوای مذکور هم اکنون برای سردبیران و کارکنان ارشد فوربس در آمریکای شمالی در دسترس است، اما تا پایان سه ماهه اول ۲۰۱۹ این سیستم در اختسار تمامی کارکنان در آمریکا و اروپا قرار می گیرد. این ابزار هوشمند مقاله نویسی هم اکنون از سوی تیم مدیرت محصول فوربس در دست بررسی و آزمایش است.

اما این سیستم چگونه کار می کند؟ با Bertie، یک روزنامه نگار که به طور مرتب در زمینه صنعت خودرو می نویسد، می تواند این ابزار را برای یافتن مقالات خاص برای مثال در مورد تسلا پیدا کند، این امکان، با ایجاد پیوندهایی به مقالات مرتبط که در فوربس و دیگر نشیات منتشر شده ،امکان پذیر است. این ابزار حتی می تواند تصاویری را که ممکن است داستان روزنامه نگار را نیز بهبود بخشد، به نمایش بگذارد.

سرتی زلاوتیو، مدیر ارشد دیجیتال فوربس معتقد است که Bertie بخشی جذاب از تمرکز وسیع بر استفاده از هوش مصنوعی است تا بتواند انتشر مقالات را برای کارکنان فوربس ساده تر و البته جذاب تر کند. وی می گوید این ابزار می تواند حتی روند بازدید از محتوای چند رسانه ای در سایت های فوربس ارتقا دهد. او در این خصوص گفت: “ما هر کاری را که بتواند انتشار مقالات را تسهیل کند انجام می دهیم.”

حدود یک سال پیش فوربس سیستم همکاری با برنامه نویسان خود را تغییر داد، این همکاری به شکلی طرح ریزی شد که هر مقاله ای بالاترین بازدید را بین خوانندگان داشت حداقل ۲۵۰ دلار در ماه دریافت می کرد و البته بر اساس نرخ بازگشت و وفاداری خوانندگان این رقم قابل ارتقا بود. این رقابت تحت نظر هیئت ۱۵۰ نفری نظارت که از اعضای هیت تحریریه فوربس هستند انجام شده است.

افزون بر این ها ابزارهای هوش مصنوعی به تولید محتوا و انتشار آن نیز کمک کرده اند، ابزارهای هوش مصنوعی روزانه حدود ۳۰۰ عنوان را گلچین و در خبرها پخش می کنند. این ابزارها برای بررسی خلاقیت نویسندگان نیز طراحی شده اند. البته ابزارهای هوش مصنوعی فوربس قابلیت اختصاصی سازی را هم دارند.

جالب است بدانید هوش مصنوعی معمولا به دریافت برترین خروجی سرمقاله های فوربس نیز کمک می کند. البته فوربس تنها نشریه ای نیست که از این روش کمک می گیرد . برای مثال ابزار Heliograf نیز توسط واشنگتن پست، برای انتخاب داستان های کوتاه یا چیزهایی مانند نتایج انتخابات یا رویدادهای المپیک استفاده می شود. رویترز نیز از ابزار Lynx از آغاز سال ۲۰۱۸ استفاده کرده و اسوشیتد پرس نیز چندین سال است که به استفاده ازهوش مصنوعی برای نوشتن داستان در مورد موضوعاتی از جمله درآمد شرکت ها و ورزش های محلی می پردازد.

این موضوع یعنی اقبال بالای این ابزارها نزد نویسندگان و ناشران نشان می دهد آنها این ابزارها را برای بالاتر بردن کیفیت مقالات خود در عین بهبود کارایی استفاده می کنند.

رون اسچمزلر، تحلیلگر اصلی شرکت تحقیقاتی کاگنلیتیکا که بر هوش مصنوعی متمرکز شده است، می گوید: “هر نوع سازمان که محتوا تولید می کند معمولا پس از مدتی تحت فشار قرار می گیرد که چگونه باید محتواهای خود را مدیریت کند. همین موضوع باعث ظهور و موفقیت هوش مصنوعی در روزنامه نگاری شده است.”

اگرچه فوربس مستقیما اعلام نکرده که آیا این ابزار، باعث افزایش خروجی این نشریه می شود یا نه، اما یک منبع آگاه در این زمینه می گوید، این روشهای هوش مصنوعی تعداد بازدید های کاربران وفادار(برگشت پذیر) را دو برابر کرده و میزان ترافیک سایت را نیز افزایش داده است.

 

  • منبع خبر : انتخاب