با نگاهی به سال پیش رو، متخصصان روابط عمومی مجموعه مهارت های خود را متناسب با نیازهای فزاینده این صنعت تنظیم کنند. این به این معنی است که یادگیری چیزهای جدید ممکن است برای آنها نا آشنا باشد و ماهر شدن در برخی مهارت ها ممکن است به طول بیانجامد. متخصصان روابط عمومی باید همیشه به مجموعه مهارت های خود بیافزایند و تاثیر بسزایی در این صنعت داشته باشند.

برای پررنگ نمودن روابط عمومی و بازاریابی، نقش متخصصان روابط عمومی توسعه خواهد یافت. مجموعه مهارت هایی که در روابط عمومی استفاده می شدند اکنون بسیار تغییر کرده اند. این درخواست برای محتوا در حال بالا رفتن است و اندازه اتاق های خبر در حال تقلیل رفتن.

در زیر به سه مهارت که متخصصان روابط عمومی باید برای ارتقا در سال ۲۰۱۹ بیاموزند می پردازیم:

تحلیل و بررسی
در حالی که معیارهای اندازه گیری همواره در کنار روابط عمومی بوده است، صنعت هنرهشتم بر اساس گزارش های درست در حال تکامل است. اکنون مشتریان اندازه دقیق چگونگی برگزاری کمپین ها را می خواهند، و متخصصان روابط عمومی باید بیشتر از قبل، میزان بازگشت سرمایه خود را از کمپین ها تعیین کنند.

بهبود در تکنولوژِی و زیرساخت های مانیتور کردن رسانه ها اجازه می دهند تا معیارهای معقولانه تری از کمپین ها برداشت شود؛ همانطور که تکنولوژِی های جدید تمرکز خود را در جهان بازاریابی گذاشته اند. به طور مثال، هوش مصنوعی برای متخصصان ارتباطات ضروری است تا بتوانند داده ها را به خوبی تحلیل کنند. فراهم آوردن دید درست از خروجی کمپین ها برای مشتریان ضروری است.نزدیک به ۴۰ درصد از تکنولوژی های کسب وکار، بازاریابی خود را در سال ۲۰۱۹ تقویت کردند.

بازاریابی یکپارچه
از متخصصان ارتباطات خواسته خواهد شد تا بیش از تلاشهای یک روابط عمومی سنتی کار کنند. متخصصان روابط عمومی وظیفه خواهند داشت تا همه جنبه های بازاریابی را هدایت کنند. این می تواند از بازه تاثیرگذاران بازاریابی و مدیریت رسانه های اجتماعی تا بازاریابی دیجیتال ادامه یابد.

متخصصان روابط عمومی به طور جدی به روابط رسانه ای وابسته نمی شوند بلکه از هر ابزاری که در اختیار آنها قرار می گیرد برای افزایش آگاهی از نام برند خود استفاده می کنند.

نویسندگی
حتی با افزوده شدن محتواهای ویدئویی، متخصصان روابط عمومی باید همیشه در مهارت نوشتن شاخص باشند. به دلیل کاهش اندازه اتاقهای خبر، متخصصان روابط عمومی باید تلاش زیادی برای ساخت یک محتوای بدرد بخور بکنند. داشتن مهارت نوشتاری همانقدر مهم است که تقاضا برای محتوا در حال رشد است.

 بازاریابی محتوا و سئو هر دو به ارتباط نوشتاری موثر باز می گردند. مهارت نوشتاری موثر در صنعت روابط عمومی بسیار حیاتی است و به این زودی ها نیز منسوخ نخواهد شد.

با نگاهی به سال پیش رو، متخصصان روابط عمومی مجموعه مهارت های خود را متناسب با نیازهای فزاینده این صنعت تنظیم کنند. این به این معنی است که یادگیری چیزهای جدید ممکن است برای آنها نا آشنا باشد و ماهر شدن در برخی مهارت ها ممکن است به طول بیانجامد. متخصصان روابط عمومی باید همیشه به مجموعه مهارت های خود بیافزایند و تاثیر بسزایی در این صنعت داشته باشند.

وفق پذیری یک کلید برای متخصصان ارتباطات است تا نگاهی عمیق تر به دنیای دیجیتال بیاندازند.

  • منبع خبر : شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)