استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار رفع مشکل پوشش ارتباطی تلفن همراه در ۸۹ روستا و ۸۵ منطقه عشایری شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون مسائل و مشکلات استان بر ایجاد و راه اندازی مرکز توسعه کسب و کارهای دیجیتال در استان برای معرفی و استقرار سرمایه گذار و تجهیز پارک علم و فناوری استان تاکید کرد.

وی با اشاره به مشکلات ارتباطی بیش از ۱۷۰ روستای استان،  اضافه کرد: انتظار می رود در این زمینه اقدامات لازم از سوی وزارت ارتباطات انجام شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خواستار حمایت از طرح های کاربردی دانشگاه یاسوج در راستای هوشمند سازی با استفاده از اینترنت اشیاء و بلاک چین در حوزه های مختلف محیط زیست، انرژی، گردشگری، کشاورزی، رای گیری الکترونیک شد.

وی  ادامه داد: انتظار می رود این وزارت خانه زیرساخت های تلفن ثابت در استان کهگیلویه و بویراحمد را توسعه دهد.

همچنین آذری جهرمی نیز بر ارتقاء ارتباط ۳۳ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد به نسل سوم و چهارم تلفن همراه اشاره کرد و گفت: احداث ۳۳ ایستگاه تلفن همراه با اعتبارات وزارت ارتباطات از سوی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل برای زیر پوشش قرار دادن ۱۱۸ روستای این استان اکنون در دست اجرا است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارتقاء ارتباطات ۸۲ روستا به نسل های سوم و چهارم و در دست اجرابودن ۴۸ روستا از سوی اپراتور همراه اول با اعتبارات دولتی وزارت ارتباطات اشاره کرد و افزود: اجرای ۱۱۹ کیلومتر فیبر نوری روستایی و بین شهری به پیمانکار در استان ابلاغ شد.

وی با اشاره به بررسی پوشش ارتباطات در جاده های استان، اضافه کرد: دستور پیگیری های لازم در این زمینه صادر شده است.
جهرمی ادامه داد:برنامه ریزی هایی صورت گرفته که نگاه ویژه ای نسبت به استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه زیر ساخت ها و فناوری های دیجیتال داشته باشیم.
وی در  پایان از همکاری ها و هماهنگی های انجام شده از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در راستای توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و درخواست صدور دستورات مربوطه در این زمینه قدردانی کرد.

  • نویسنده : پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا وسیما