به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از خبرنگار فرهنگی مشق شب، رضا هوشمند مدیرمسئول انتشارات مشق شب با اشاره به اینکه کتاب مدیریت رسانه از جمله اولین کتابهایی است که به رفتار کارکنان در سازمانهای رسانهای میپردازد، در مورد محتوای این کتاب گفت: «کتاب مدیریت رسانه اولین کتاب رفتارسازمانی تخصصی در حوزه مدیریت رسانه است که به طور مستقل چاپ میشود و با تمرکز بر مطالعات موردی که در سازمانهای رسانهای انجام شده در شش بخش ارائه شده است.»
وی افزود: «ترجمه این کتاب که ساختاری مطالعاتی و تحقیقاتی دارد، با استفاده از روش مطالعه موردی در چند کشور کوشیده است به چیستی، چرایی و ابهامهای موجود در مورد رشته مدیریت رسانه پاسخ دهد و میتواند به عنوان یک منبع پژوهشی در رشته مدیریت رسانه برای دانشجویان این رشته بهکار گرفته شود و با توجه به ماهیت میانرشتهای مدیریت رسانه، همکاری و هماهنگی میان استادان مدیریت و استادان رسانه برای تدریس در این رشته افزایش یابد.
هوشمند با بیان اینکه در سالهای اخیر بسیاری از دانشجویان مدیریت رسانه در مورد چیستی و کارآمدی این رشته و بازار کار آینده خود نگران بودهاند، خاطرنشان کرد: «این کتاب به برخی از این ابهامها در حوزه شناختی پاسخ میدهد، اما کارآمدی نهایی رشته در گرو همگرایی مؤسسات رسانهای و مراکز دانشگاهی، چه در رشته مدیریت رسانه و چه در حوزه روزنامهنگاری است.»
وی اظهار داشت: «کتاب با این پرسش شروع میشود که «مدیریت رسانه چیست؟» و در ادامه تلاش میکند با اتکا به مطالعات نظری و موردی در چند کشور به پرسش و ابهامهای پیرامون آن پاسخ دهد، اما نفس طرح این پرسش در آغاز کتاب، نشان میدهد که رشته مدیریت رسانه حتی در زادگاه خود نیز غریب و ناشناخته است و تاکنون نتوانسته برای عدم تعیینهای موجود پاسخی درخور بیابد.
اگر تنها به همین دلیل هم باشد ترجمه کتاب حاضر به عنوان گامی در جهت ابهامزدایی و تعیّنبخشی حوزه مدیریت رسانه، باید به فال نیک گرفته شود، با این امید که ترجمان محترم بتوانند برای چاپهای بعدی این کتاب، فصلی را معطوف به مطالعه ساختار مدیریت و مالکیت در رسانههای ایران و جایگاه و کارکرد رشته و فارغالتحصیلان مدیریت رسانه در کشورمان به آن بیفزایند.
مدیرمسئول انتشارات مشق شب تصریح کرد: «مطالعه کتاب مدیریت رسانه نوشته گئورگیادیس، برای همه کسانی که در حوزه رفتار سازمانی در سازمانهای رسانهای چه به صورت نظری و چه به صورت عملی درگیر هستند، به ویژه دانشجویان مفید و مناسب است و توانسته سهم خوبی در پیشبرد ادبیات حوزه رفتار در سازمانهای رسانهای رسانه ایفا کند.»
شایان ذکر است، کتاب مدیریت رسانه، نوشته استاوروس گئورگیادیس، ترجمه لیلا نیرومند، حسنعلی ذکریایی، هادی زارعی، رضا سبزوی، حسن عبدالملکی، حسن قاسمی، زهرا نژادبهرام در قطع وزیری و ۱۷۲ صفحه توسط انتشارات مشق شب چاپ و منتشر شده است.