رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: شیوع ویروس کرونا در اواخر سال گذشته در کشور، موجب اثرگذاری بر روی تولید فرش چهارمحال و بختیاری شد و کارگاه‌های فرش دست‌بافت استان را به تعطیلی کشاند.

به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم، بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان، رییس اداره فرش سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، از فعالیت ۱۰۰ هزار بافنده فرش خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، بخشی از کارگاه‌ها و مجتمع‌های فرش استان غیر فعال شد و بخشی از فرش تولیدی استان به دلیل نبود صادرات تخصصی فرش، روی دست بافندگان ماند.

رییس اداره فرش سازمان صمت چهارمحال و بختیاری افزود: گبه، یلمه، فرش بختیاری و نائینی، ۴ سبک معروف فرش دستباف استان را تشکیل می‌دهد، که فرش دستباف استان دارای مهر اصالت رنگ و شهرت جهانی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر بافنده‌های استان تمایل به فعالیت خانگی دارند، تصریح کرد: سفارش‌پذیری فرش در استان به دلیل محدود بودن فضای کارگاه‌های فرش‌بافی کمرنگ است.

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا در اواخر سال گذشته در کشور، موجب اثرگذاری بر روی تولید فرش چهارمحال و بختیاری شد و کارگاه‌های فرش دست بافت استان را به تعطیلی کشاند.

جیلان به آسیب پذیری ۲۰ مجتمع و کارگاه فرش دستباف استان در اسفندماه سال گذشته و اوایل بهار امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره و تاکید کرد: فرش چهارمحال و بختیاری به ویژه دو نوع «بافت نقش» و «چالشتری» با گل‌های ترنج، لچکی، سرو کاج، گل مینا و با قاب‌های ترکیبی و خشتی‌های چهار ضلعی، یکی از زیباترین آثار هنری ماندگار در این سرزمین است که به دلیل استفاده از رنگ‌های طبیعی و گیاهی، دارای رنگ ثابت و اصیل است، به همین دلیل مورد توجه کارشناسان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ هزار مترمربع فرش دستباف در این استان طی سه ماه ابتدای امسال تولید شد.