به گزارش پایگاه خبری هنر هشتم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید رمضان شجاعی کیاسری در پنجمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ها اظهار کرد: روابط عمومی ها برای شناسایی مشکلات مردم در بدنه دستگاه اجرایی نقش بسزایی دارند و بنده اعتقاد دارم ادارات روابط عمومی در واقع ادارات ارتباطات و تعاملات موثر و سازنده بین مردم ،مسوولین و رسانه ها هستند.
روابط عمومی ها
وی گفت: با وجود نگاه مثبت و نزدیک دولت به روابط عمومی ها اما این بخش هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته
و اهدافش مغفول مانده است و در تلاش هستیم با توجه به سیاست های ابلاغی وزیر کشور
فضای جدیدی برای فعالیت رسانهایروابط عمومی ها فراهم شود که در این زمینه نیازمند نقطه نظرات کارشناسان
این حوزه به طورجدی هستیم.
وی ادامه داد: به زعم برخی از کارشناسان، اطلاع رسانی در دولت تدبیر و امید ضعیف است اما من اعتقاد دارم به تناسب سرعت رشد
امروزی رسانه ها، دولت از اطلاع رسانی لحظه به لحظه عقب مانده است ،
و برای حل این مشکل باید به فناوری های نوین مجهز شویم و ارائه آموزش های کاربردی را در دستور کار داشته باشیم.
شجاعی کیاسری با بیان این که امروز اغلب رسانه ها مکتوب نیستند، تصریح کرد: امروز ارتباطاتی موفق است
که از ابزار و وسیله های روز مانند فضای مجازی، تولید محتوا، طرح ها و فیلم های گرافیکی همچون موشن گرافی و
اینفوگرافی برای ارسال پیام های خود بهره مند شود.
وی اظهار کرد: شناخت مخاطب و پاسخگویی به نیاز او مهم ترین وظایف رسانه و روابط عمومی است
که ارسال خبر نیاز آنی و فرهنگ سازی نیاز آتی مخاطب است و باید بدانیم رسانه ها نماد روشنگری
یک جامعه و نماینده افکار عمومی هستند.
روابط عمومی مهم ترین سرمایه اجتماعی
وی تاکید کرد: رسانه و روابط عمومی می تواند با سرعت، دقت و صحت موجب اعتماد آفرینی
به عنوان مهم ترین سرمایه اجتماعی شودو باید همگام با رسانه های جهان باشد چرا که رسانه امروز
بر اساس نیاز مخاطب، انتخابی است.
رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور تصریح کرد: ارسال پیام دارای محتوا از راه دور برای هر گیرنده پیام
و یا جمعیت فراگیر، رسانه نام دارد که بر این اساس روابط عمومی نیز می تواند یک رسانه باشد
که مهم ترین وظیفه آن ایجاد ارتباطات و تعامل میان دولت و ملت است.
وی افزود: امروزه با رشد فناوری های نوین در عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی، رسانه برای مخاطبان انتخابی است
و در این کارزار انتخاباتی رسانه، فعالان عرصه رسانه باید تلاش مضاعف کنند تا از مخاطبین خود عقب نماند.
شجاعی کیاسری گفت: دقت، سرعت و صحت وسلامت خبر و پیام به مردم را سرلوحه کار قرار داده و اعتماد مخاطب را جذب کنند.