مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: فعالیت در حوزه روابط عمومی یعنی ۲۴ ساعت کار در هر هفت روز هفته

به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ زهرا مهدیان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در آیین تجلیل از مسئولین روابط عمومی های حوزه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی،  از ریاست محترم دانشگاه، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه، معاونین محترم، روسای و مدیران محترم محیطی و ستادی در راستای حمایت های همه جانبه از حوزه روابط عمومی، همچنین از مسئولین روابط عمومی معاونت ها،حوزه های تحت پوشش دانشگاه  و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه در راستای تلاش های خالصانه در سال ۹۸ و ۹۹ قدردانی کرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه بیان داشت: در گذشته شاید مالکیت اطلاعات و حفظ آن جزء مهم‌ترین استراتژی‌های یک سازمان محسوب می‌شد، اما امروزه با توجه به معماری و باز مهندسی هوشمند روابط‌عمومی، به اشتراک‌گذاری هدفمند اطلاعات سازمان در قالب سناریوهای از پیش تعیین شده با تمامی مخاطبین سازمان و رسانه‌ها؛ و نیز ایجاد امکان دسترسی هر چه بیشتر مخاطبان سازمان به این اطلاعات نظام مند، به یکی از خصوصیت برجسته سازمان تبدیل شده است.

در این نشست که دکتر دانائی رئیس دانشگاه، معاونان، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه به صورت حضوری و مدیران شبکه های بهداشت و درمان، روسای بیمارستان ها،  دانشکده ها و مسئولین روابط عمومی حوزه های تحت پوشش دانشگاه به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند، مهدیان تصریح نمود: با توجه به شرایط کنونی و توسعه بیش از پیش علوم ارتباطات و فضایی که روابط عمومی‌ها و مخاطبان آن‌ها در آن به سر می برند، دیگر مالکیت اطلاعات ثروت محسوب نمی شود؛ بلکه به گردش درآوردن هوشمندانه آن، افزایش میزان و کیفیت دسترسی مخاطبان به آنها و نیز ایجاد زمینه‌های هدایت مخاطبان و هر چه بیشتر فعال شدن آن‌ها در این به اشتراک‌گذاری اطلاعات سازمان در راستای اهداف سازمانی است که به ثروت اندوزی برای سازمان منجر می شود.

وی افزود: روابط عمومی در هر سازمان یکی مهم‌ترین واحد سازمانی و پل ارتباطی ما بین کارکنان سازمان و محیط بیرونی سازمان است. هرچه روابط عمومی تخصصی تر و توانمند تر باشد، می تواند با ابزارهایی که در اختیار دارد سازمان را در رسیدن به اهداف و رسالت خود کمک کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه بیان کرد: از موضوعات دیگری که باید به آن توجه کنیم و از ظرفیت ایجاد شده در راستای اطلاع رسانی شفاف و به موقع بهره ببریم فعالیت در شبکه‌های مجازی است که بسیار مورد اقبال مخاطبین است. در دنیا معاصر، روابط عمومی‌ها، حوزه های ۲۴×۷ نامیـده می‌شوند کـه بـه معنی ۲۴ ساعت کار در هر هفت روز هفته است که البته به معنی الزام به حضور فیزیکی در محل کار نیست، بلکه ارائه خدمات روابط عمومی به‌صورت دیجیتال است پس تبدیل روابط عمومی‌های سنتی به روابط عمومی‌های دیجیتال، برای سازمان یـک ضرورت است.

وی گفت: حال برای داشتن روابط عمومی کارامد و فعال نیاز به نیروی متخصص و تجهیزات داریم. همینطور که تاکنون حمایت های همه جانبه ریاست محترم دانشگاه، معاونین و مدیران مشمول این حوزه بوده است. که جا دارد از همه شما بزرگواران تشکر کنم ولی خواهش می‌کنم کمک کنید تا این حوزه هم از جهت نیروی متخصص و هم تجهیزات سمعی و بصری تامین شود.

مهدیان مدیر روابط عمومی دانشگاه با ارائه گزارشی یک ساله از عملکرد و فعالیت های حوزه روابط عمومی دانشگاه، بیان نمود: ارسال پیام های بهداشتی به دستگاه های اجرایی استان، انتشار این پیام ها در فضای مجازی، راه اندازی، مدیریت کانال و گروه های تلگرامی و واتس آپ و پیج اینستاگرام و بارگذاری و انتشار اطلاعات سلامت محور در فضای مجازی، ترویج اهدای عضو با ارتقای آگاهی جامعه به این موضوع و  شرکت در نمایشگاه بین المللی گردشگری کشور و  نمایشگاه های وزارتی و استانی گوشه ای عملکرد این حوزه می باشد.

وی از درج ۳۵۳۰ خبر در سایت دانشگاه که ۱۵۵۰ خبر در سال ۱۳۹۸ و ۱۹۸۰ خبر در سال ۱۳۹۹ در سایت دانشگاه، درج ۳۷۸ گالری تصاویر که ۳۳۲ گالری در سال ۱۳۹۸ و ۲۲۷ گالری در سال ۱۳۹۹ و درج ماهانه حدود ۶۰۰ مطلب، عکس، خبر، پیش خبر و… در کانال رسمی دانشگاه در فضای مجازی شامل کانال دانشگاه، گروه های کشوری، استانی، شهرستانی و دانشگاهی، درج اخبار مهم دانشگاه در سایت وزارت بهداشت و درج ماهانه حدود ۶ پست، برنامه زنده، کلیپ، ویدیوی مصاحبه از معاونین، روسا، مدیران و کارشناسان در پیج اینستاگرام دانشگاه خبر داد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه با اشاره به تدوین و انتشار خبرنامه الکترونیکی دانشگاه که برای اولین بار در دانشگاه، اذعان داشت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در راستای قدردانی و انعکاس زحمات مدافعان سلامت در مراکز بهداشتی درمانی بیش از ۵۰ مستند، کلیپ و فتو کلیپ تدوین و منتشر شده است و  از بهمن ماه ۹۸ تا کنون تمام فعالیت های کرونا ویروس در قالب تصویر نگار در دست تدوین است که تاکنون حدود ۱۰ کلیپ آن اماده شده است.