امروزه اشتباه گرفتن لوگو به جای برندینگ و برندسازی تا حدودی برای آن دسته از افرادی که آشنایی کاملی با این عرصه ندارند، موضوعی طبیعی است؛ اما در واقع لوگو شما تنها بخشی از استراتژی برندینگ شما را تشکیل می دهد.

در واقع لوگو یا نشان تجاری نمادی است که موجب می شود مصرف کنندگان در لحظه و با قدرت برند و محصولات و خدمات عرضه شده از طرف آن را از رقبا آن بشناسند.

پس نکته مهم در این مرحله این است که پیش از پرداختن به فرایند خلق یک برند توجه داشته باشید که حتما توسعه استراتژی برند شما تکمیل شده است، چرا که لوگو شما در واقع همانند یک تبلیغ کوچک برای شرکت شما عمل می کند.

بدون وجود داشتن یک استراتژی در پشت نشان تجاری به عنوان پشتیبان، نشان تجاری می تواند پیام اشتباهی را به مخاطب مخابره کند. این پیام اشتباه از طرف لوگو در واقع می تواند به جای تقویت برند، موجب تضعیف آن شود. شما همواره برای کمک به افزایش قدرت شناسایی برند توسط مخاطب پیامی ثابت و مستمر را به مخاطب مخابره کنید.

زمانی که برای خلق لوگو خود آماده شدید رسالت لوگو شما نمایش ارزش ها و اهداف شرکت شماست. پس قبل از هرگونه سرمایه گذاری برای پیدا کردن یک طراح لوگو حتما توجه داشته باشید که اهداف و ارزش های سازمانی شما بطور کامل مشخص و نهایی شده باشد.

در رابطه با پیامی که می خواهید لوگو شما انتقال دهد، کاملا روشن و شفاف باشید تا لوگو آن را براحتی به مخاطب شما انتقال دهد. ارتباط و هماهنگی بسیار کامل و دقیقی باید بین لوگو و برند شما وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید که لوگو تنها بخش کوچکی از استراتژی برند شماست.

نشان تجاری شما باید حس حرفه ای بودن و میل به رشد را فارغ از اندازه شرکت شما نشان دهد. اگر به دلیل تمایل به صرفه جویی در هزینه ها در حال طراحی لوگو خود از طریق نیروها و عوامل و امکانات درون سازمانی خودتان هستید، حتما توجه کنید که پیش از معرفی و به کارگیری گسترده لوگو خود در سطح وسیع آن را در سطحی محدود در بازار هدف خود تست کنید.

  • منبع خبر : مدیریت برند