مسئول روابط عمومی بهزیستی استان زنجان از کسب رتبه نخست روابط عمومی در بین ۳۱ استان کشور در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: روابط عمومی مهمترین عامل تقویت جایگاه سازمان در بین افکار عمومی جامعه است.
به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان رباب موحد با بیان اینکه روابط عمومی بخشی از سازمان است که وظیفه شناخت فرصتها و محدودیتها را بر عهده دارد ، اظهار کرد : این ارزیابی بر اساس بازبینی هوشمندانه و منصفانه از عملکرد روابط عمومی ها در آگاهی بخشی جامعه هدف از خدمات حمایتی اجتماع محور در بخش اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه، تبلیغات و انتشارات، فضای مجازی، جشنواره ها، نشست ها و امور هنری، انتشار با ارسال دقیق، زمانمند و حرفهای، مستندسازی و آرشیو صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه روابط عمومی در پی آن است تا با بهترین استفادهها از فرصتها، تواناییهای آن سازمان را به خوبی نمایان سازد، افزود: آگاهسازی عموم مردم و جامعه هدف با سه رویکرد اطلاع رسانی و آگاهسازی جامعه، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و معلولیتها را از مهم ترین وظایف روابط عمومی است.
موحد تصریح کرد: رسانه ها نقش اطلاع رسانی در جامعه را بعهده دارند و این مهم بر عملکرد روابط عمومی و نقش آن در ارتباط با رسانه ها تاکید دارد و هدف از ارتباط با رسانه ها ارسال اخبار و گزارش عملکرد تنها نیست بلکه باید با رسانه ها بگونه ای ارتباط برقرار نمود که این ارتباط دو سویه و بصورت فعال باشد و در واقع ارتباط با رسانه می تواند نقطه قوت روابط عمومی ها باشد.
وی استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی رو مهمترین فرصت روابط عمومی برای ارتباط با جامعه هدف عنوان کرد و افزود: فضا سازی محیطی و تبلیغات شهری، تحلیل محتوا، اجرای طرح افکارسنجی، فعالیت مستمر در فضای مجازی، بارگذاری اخبار بهزیستی در سه سایت، پورتال بهزیستی زنجان و سایت بهزیستی کشور و سایت استانی، ساخت برنامه های رادیویی و تلویزیونی در ارتباط با آگاهسازی و اطلاع رسانی به جامعه هدف، برگزاری نشست خبری و نشر اخبار در خبرگزاری ها و جراید محلی از جمله اقدامات، جهت آشنایی جامعه هدف با حقوق شهروندی و نحوه دریافت خدمات است.
مسئول روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه روابط عمومی بطور کلی اخلاقگراست و اساساً برای گفتگو میان سازمان و مردم شکل گرفته است، افزود: روابط عمومی دانشی است که توسط آن، سازمانها آگاهانه میکوشند به مسئولیت اجتماعی خویش عمل کنند تا بتوانند تشویق و ترغیب مردم و افراد علاقمند جهت مشارکت عمومی در فعالیت ها و خدمات مراکز بهزیستی و ایجاد امکانات و شرایط لازم در این مورد با استفاده از نیروهای خودیاری مردم فرهم آورند.