پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم:// بسته بندی همبرگر در یک شعبه، عامل بحرانی جدی برای مک‌دونالد و تنش در چندین کشور شد.

پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم://

بسته بندی همبرگر در یک شعبه، عامل بحرانی جدی برای مک‌دونالد و تنش در چندین کشور شد.

 

به نقل از خبرگزاری مالزی‌نیوز، عملکرد اشتباه روابط عمومی  یکی از شعبه‌های مک‌دونالد، در طرح بسته بندی همبرگر با مضموناسرائیلی باعث ایجاد تنش در چند کشور شد. و برند کارکشته مک‌دونالد را وارد یک بحران جدی کرد.

تصمیم یکی از فروشگاه های مک دونالد در آمریکا با پیچیدن همبرگرهای خود در کاغذهایی با  طرح اسرائیلی آبی و سفید خشم جهانیرا در شبکه های اجتماعی برانگیخت و باعث ایجاد انتقادات شدیدی از سوی شعبه‌های زنجیره‌ای فست فود در کشورهای مسلمان شد،جایی که دارندگان امیتاز شعبه این برند آمریکایی، تلاش کرده‌اند از هویت برند خود فاصله بگیرند. تا از اتهامات اخیر مربوط به عضویتدر ماشین جنگی اسرائیل در غزه در امان بمانند.

هفته‌ی گذشته یک مشتری در شیکاگو ویدیویی را بارگذاری کرد و از اینکه همبرگر او در کاغذی با طرح رنگ‌های آبی و سفید شبیه بهرنگ‌های پرچم اسرائیل پیچیده شده، ابراز  خشم می‌کند

در ویدیویی که در فضای مجازی پخش شد، او در حالی که بسته‌بندی همبرگر خود را به کارکنان مک‌دونالد نشان می‌دهد، بایکی ازکارکنان  که ادعا می‌کند این طرح از چند ماه قبل استفاده شده است، وارد بحث می‌شود

در همین ویدئو او به یکی دیگر از کارکنان می‌گوید: “مطمعن هستم که این طرح در حمایت از اسرائیل است. من دو هفته پیش اینجا بودمو اطمینان دارم که طرح، هفته‌ی گذشته چاپ شده است.

او در ادامه به کارکنان می‌گوید: “این کار شما حمایت از کشتن بچه های فلسطینی است.” 

این ویدئو تبدیل به یک تهدید جدی برای امتیاز جهانی برند مک‌دونالد شده است.

با این اتفاق در بحبوحه‌ی کمپین‌های بایکوت علیه منافع آمریکا توسط کشورهای دارای اکثریت مسلمان، که از حمایت مادی و معنویواشنگتن در آخرین بمباران غزه توسط اسرائیل خشمگین هستند، مک‌دونالد وارد یک بحران جدی شده است.

مک دونالد، یکی از نمادین ترین برندهای فست فود ایالات متحده، متعلق به سهامدارانی با مالکان مختلف در سراسر جهان است، این بهاین معنی است که هرکدام از شعبه‌های مک‌دونالد در کشورهای مختلف به طور مستقل از یکدیگر عمل می کند.

با شروع درگیری در سرزمین های اشغالی، صاحبان امتیازات این برند در کشورهای مسلمان اعلام کرده‌اند که از شیرین کاری هایطرفدار اسرائیل(آمریکا) در سایر رسانه ها چشم پوشی نمی کنند

در همین راستا در تاریخ ۱۵ اکتبر، مک‌دونالد مالزی، که متعلق به رستوران‌های وابسته به عربستان است، بیانیه‌ای صادر کرد و از اقداممک‌دونالد اسرائیل برای پخش غذای رایگان به سربازان اسرائیلی انتقاد کرد.

روابط عمومی این شعبه در مالزی افزود که خود را یک نهاد متعلق به مسلمانان می‌داند و کمک به مسلمانان آسیب دیده در فلسطین رامانند زکات واجب  می‌داند و به آنها کمک خواهد کرد.

همچنین مک‌دونالد عمان در ۱۵ اکتبر اعلام کرد: “ما در این شرایط سخت در کنار غزه هستیم. بیایید همه تلاش های خود را ترکیب کنیم و با هر آنچه می توانیم از جامعه غزه حمایت کنیم.” .

دو روز بعد، مک‌دونالد مالزی اعلام کرد که مبلغی را به یک صندوق بشردوستانه برای غزه که توسط دولت مالزی راه‌اندازی شدهاست، کمک کرده است.

کمک های مشابهی توسط مک دونالد در مصر، اردن، بحرین، امارات، قطر و ترکیه انجام شد.

داستان به همینجا ختم نشد و مک دونالد مالزی برای روشن شدن ماجرای طرح روی بسته‌بندی با شعبه اصلی تماس گرفت وروابط‌عمومی شعبه اصلی در پاسخ گفت: طرح روی بسته‌بندی  در ویدئوی پخش شده، نمونه ای از بسته بندی عمومی است که سال ها در برخی رستوران ها برای رفع کمبود سفارشات در مواقع خاص و در نسخه محدود استفاده می‌شده. او در ادامه توضیحات اضافه میکند که این بسته بندی های عمومی در همه‌ی رنگ های مختلف از جمله آبی، سبز، بنفش، زرد و غیره موجود است

و در نهایت روابط عمومی شعبه اصلی مک‌دونالد به اجبار بیانیه ای را به اشتراک می‌گذارد که در آن آمده است: “هیچ یک از رنگ ها برای بیاناظهارات سیاسی در نظر گرفته نشده است و هر گونه تحلیل خلاف آن افترا و دروغ است.”

مترجم: صبا صالحی