پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم:// دیدار رییس شورای اطلاع رسانی دولت با فعالان حوزه روابط عمومی و ارتباطات کشور روز شنبه ۲۲/۲/۱۴۰۳ فعالان حوزه روابط عمومی و ارتباطات کشور میهمان رییس شورای اطلاع رسانی دولت بودند. در این جلسه صمیمی در ابتدا دکتر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت نسبت به تبیین سیاست های […]

پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم://

دیدار رییس شورای اطلاع رسانی دولت با فعالان حوزه روابط عمومی و ارتباطات کشور

روز شنبه ۲۲/۲/۱۴۰۳ فعالان حوزه روابط عمومی و ارتباطات کشور میهمان رییس شورای اطلاع رسانی دولت بودند. در این جلسه صمیمی در ابتدا دکتر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت نسبت به تبیین سیاست های اطلاع رسانی دولت و نگرش مدیران ارشد کشور نسبت به روابط عمومی ،سواد رسانه ای مدیران ،پایش افکارسنجی ، اطلاع رسانی و نقاط قوت و ضعف آنها پرداخت.خلجی از اهمیت آموزش روابط عمومی و ارتباطات و و سرفصل های آموزشی برای کارکنان و مدیران روابط عمومی و اختصاص ۶۴ ساعت دوره آموزشی در سال ۱۴۰۳ برای آن ها نام برد و امسال را نهضت آموزش خواند.

آقای دکتر جعفری زوج رییس امور هماهنگی و برنامه ریزی شورای اطلاع رسانی دولت، ضمن تبیین کامل برنامه های روابط عمومی از ابتدای دولت تا کنون ،بیانات مبسوطی را در حوزه های مختلف این حوزه بیان کرد.

دکتر محمدرضا حقیقی رییس انجمن توسعه و ترویج روابط عمومی گفت: به منظور احقاق حقوق و مطالبات جامعه روابط عمومی کشور ،مسایل این حوزه باید بصورت قانون درآید و ضمن اینکه، وظیفه قانون گذار اینست که با اصل قرار دادن و تدوین یک قانون،  منفعت و صلاحدید قشر و طبقه ای خاص را می بایست تامین کرد ،در حال حاضرجامعه روابط عمومی کشور فاقد این مزیت است و حتی در مجلس شورای اسلامی فراکسیون روابط عمومی که در دوره های قبل نیز فعالیتی هرچند جزیی داشت ، در مجلس فعلی همین حداقل نیز کلا حذف گردیده است. حقیقی گفت شورای اطلاع رسانی دولت درست است که در شرح وظایفش باید به اهم اطلاع رسانه در حوزه فعالیت های دولت بپردازد ، لیکن نگاه فعلی شورای اطلاع رسانی، صرفا نباید نگاه دولتی باشد چون در هیچ نهاد دولتی و حاکمیتی روابط عمومی های کشور هیچ متولی مشخص و پناهگاهی ندارند. حقیقی گفت دولت می بایست با توجه به توانمندی های انجمن های تخصص که تعدادشان نیز بسیار محدود و جملگی از اساتید و اعضای متخصص این حوزه تشکیل شده اند استفاده نماید و فضای حضور را برای آن ها بازنماید. وی عدم به کارگیری در استفاده از بانوان متخصص این حوزه در تصدی پست های بالای مدیریتی روابط عمومی وزارت و سازمان های دولتی را نگاهی نابرابر و مبتنی بر تبعیض جنسیتی دانست.

سید غلامرضا کاظمی دینان ریاست باشگاه روابط عمومی یونسکو و رییس برگزاری هفته روابط عمومی، ضمن تشریح مسایل حوزه روابط عمومی گفت می بایست در ابتدا اعتقاد به روابط عمومی را به وجود بیاوریم و باید روابط عمومی را نهادینه کنیم .وی گفت مدیران می بایست در مواجهه با انتقاد و مشکلات انتقاد پذیرو صبور باشند و در مورد مسایل کوچک و یا زمانی که رسانه ای ازشون به حق انتقاد میکند منطقی و خویشتن دار باشند و می بایست نگاه استراتژیک به روابط عمومی داشته باشند.

استاد جواد قاسمی عضو هیات موسس و هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران در مورد اهمیت روابط عمومی و انجمن های تخصصی به عنوان موتور پیشران این حوزه در پیشبرد اهداف حوزه های مرتبط سخن گفت.

امیرعباس تقی پور، مهدی باقریان، قربانعلی تنگشیر، ناصر رزاقمنش، دکتر بیتا شاه منصوری، حسن خسروی، خسرو رفیعی، پرسان و فروزانفر از فعالان برجسته این حوزه به ترتیب به ارایه دیدگاه و نقطه نظرات خود پرداختند که گزارش مبسوط آن متعاقبا منتشر خواهد شد.