آیا تا به حال متوجه شده اید که تصاویر زیبا و چشم نواز چگونه توجه شما را جذب می کنند؟ نزدیک به 90 درصد اطلاعاتی که ما دریافت می کنیم به کمک حس دیداری است و این یک موضوع عجیب و غریب نیست. بر اساس تحقیق الکسا، عکس های سنگین رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب، فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام جزو ده سایتی هستند که بیشترین بازدید را در آمریکا دارند.

در ادامه این مقاله، ما می خواهیم یک سری اطلاعاتی را به اشتراک بگذاریم که شما باید آنها را برای ساخت یک استراتژِی محتوایی عالی در سال ۲۰۱۹ بدانید.

۱٫ بر روی فیلم های عمودی (ویدئو هایی که با گوشی به صورت عمودی گرفته می شوند) تمرکز کنید.
بر اساس تحقیق استاتیستا (Statista)، بالغ بر ۵۲ درصد از صفحات جهانی وب توسط گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۸ بازدید شدند. مردم بیشتر علاقه مندند تا به صورت فعالانه از گوشی های خود استفاده کنند پس این دلیلی است برای اینکه محتواهای بصری را با دستگاه های موبایل تطبیق دهیم.

۲٫ از محتوای ویدئوی گسترده برای برند خود استفاده کنید
مطالعه آی ویو (Eyeview) نشان داد که ویدئوهای دیده شده در صفحه ورود به ۸۶ درصد افزایش پیدا کرده است. اما شرکت های هوشمند ویدئو های ساده تولید نخواهند کرد. تنها راه برای اینکه در سال ۲۰۱۹ در مرکز توجه قرار گیرید این است که ویدئوهای سریالی عمیق و اصیل تولید کنید که مخاطب هدف تان را تشویق می کند تا جذب شوند.

۳٫ محتوای بصری خود را خاص کنید
حتی اگرچه محتوای های بصری شهرت قابل توجهی را بدست آوردند، مردم هنوز به دنبال اطلاعات کمک کننده ای بر روی اینترنت می گردند. مردم این آمادگی را دارند تا بر روی متن های طولانی تمرکز کنند. مناسب ترین تطابق برای محتوای اطلاعاتی یک متن قوی با اطلاعات دقیق است که یک محتوای تصویری نیز همراه آن است. اینفوگرافیک ها، جداول مرتبط با عکس های زمینه و تصاویر، همه این ها کمک می کنند تا خواننده اطلاعات موجود در متن را راحت تر متوجه شود. محتوای بصری خود را خاص کنید.

۴٫ محتوای بصری خود را شخصی سازی کنید
برای اینکه ارتباط برند خود را به مشتریان آینده نزدیکتر کنید، شما باید درک کنید که مخاطبانتان چه چیزی نیاز دارند و تصویری را که بازتاب کننده ارزش و عادات و سبک زندگی آنهاست بسازید. این روش می تواند به طور قابل توجهی شانس شما را برای موفقیت در کارتان با محتوای بصری افزایش دهد.

۵٫ آگاهی اجتماعی و زیست محیطی را به محتوا اضافه کنید
بر اساس گزارش فوربس، مشتریان برای برندهای پایدار آمادگی دارند. امروز، پایداری مهمتر از مراقبت از محیط اطراف است. برند باید آگاهی خودش را از مشکلات محیط های اجتماعی و اقتصادی نشان دهد و آگاهی را در میان مخاطبان بالا ببرد.

۶٫ استایل های دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ را تجربه کنید
افراد دهه شصت و هشتاد میلادی جزء مخاطبان هدف اصلی محسوب می شوند. برای مثال، بر اساس گزارش فوربس، افراد دهه ۶۰ میلادی، ۳۱ درصد درآمد آمریکا را بدست می آورند. روند گرفتن ایده ها از دهه ۹۰ و تحریک خاطرات کودکان در سال ۲۰۱۹ کماکان ادامه خواهد داشت. کوکاکولا- لگو، کی اف سی و دیگر برندها تلاش می کنند احساسات گذشته را بازیابی کنند. به جلو نگاه کنید و چیز هایی را که مربوط به شما و تاریخ شماست را به خاطر داشته باشید و تلاش کنید آنها را به برند خود بیافزایید.

۷٫ از داستان های مصور استفاده کنید
برندها و شرکت ها می توانند از مصور سازی توسط عکس ها، انیمیشن ها و ویدئوهای کوتاه برای گفتن داستان شان استفاده کنند. این مهم است که از محتوای مصور استفاده کنید تا به ارزش برند خود بیافزایید. تکنولوژی های جدید، را با خدماتی که محتوای مصور آزمایش می کنند، اعمال کنید.


 

۸٫ سعی کنید یک طراحی غیر معمول داشته باشید
ذهن مردم از اطلاعات و تصاویر پر شده است و این دلیلی است که شرکت ها باید روش های طراحی جدید را در نظر داشته باشند. مشهورترین راه ها اینها هستند: تلفیق نقاشی های کلاسیک در دنیای مدرن؛ گرافیک سه بعدی؛ تصاویر و غیره.

۹٫ استفاده از واقعیت افزوده در حال افزایش است
ما توصیه می‌کنیم که چشم و گوش خود را برای نوآوری‌های جدید در فضای واقعیت افزوده بازکنید. واقعیت افزوده به‌صورت فعالانه در بازی‌ها و ویدئوها و برنامه‌ها استفاده ‌شده است به لطف دستگاه‌های موبایل جدید، واقعیت افزوده جزئی از طراحی خواهد شد.

  • نویسنده : نویسنده: پاتریک ریوز/ مترجم: سیاوش روزی
  • منبع خبر : شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)