دنیای سلبریتی دکتر قربانعلی تنگ شیر مدرس دانشگاه – عده ای نیز سلبریتی ها بی روح و شیاد می دانند گویا هر کسی می تواند (به خاطر شناخته شدگی اش شناخته شود) البته پیوند بین سلبریتی هامسایل محیط زیست درد دنیا وجودر دارد و بشر دوستی سلبریتی هم وجود دارد. در ایران نیز انتقاد هایی به […]

دنیای سلبریتی

دکتر قربانعلی تنگ شیر مدرس دانشگاه – عده ای نیز سلبریتی ها بی روح و شیاد می دانند گویا هر کسی می تواند (به خاطر شناخته شدگی اش شناخته شود) البته پیوند بین سلبریتی هامسایل محیط زیست درد دنیا وجودر دارد و بشر دوستی سلبریتی هم وجود دارد. در ایران نیز انتقاد هایی به سلبریتی ها می شود مراقب باشید گول سلبریتی را نخورید و در دام آنها گرفتار نشوید.

پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم -|| ارتباطات در دوران کرونا با تغییرات جدی همراه بوده است به همراه احساس مسئولیت، بهره گیری از فناوریها و دستورالعمل های جدید و نمایش های گوناگون سلبریتی در فضای مجازی.

سلبریتی به معنای ستاره و فرد مشهور است دارای شخصیت و چهره ای محبوب و پرطرفدار در میان همه مردم دنیاست که مربوط به حوزه فعالیت خودش می‌شود. هر فرد تاثیر گذار و مشهور و شناخته شده ای در عرصه سیاست، اقتصاد، علم و فرهنگ، سینما، موسیقی، ورزش، مدلینگ می تواند یک سلبریتی محسوب شود.

ستاره ها این سلبریتی شن را مدیون رسانه ها هستند هم برای خود و صاحبان صنعت و ثروت درآمد زایی می‌کنند . مردم دنیا به سلبریتی توجه می کنند چون مردم آنها را می‌بینند و به آنها علاقه نشان می دهند. البته باید یادآوری کرد بعضی از سلبریتی ها مراکز خیریه و درمانی بهمراه کمک های بشر دوستانه نیز دارند.

سلبریتی اکثراً بدنبال پول درآورن، مشهور شدن و دنبالحاشیه رفتن و حاشیه کشیدن بقیه هستند و بعضی از آنها اعتقاد دارند ما یکبار زندگی می کنیم پس هرجور که مایلیم میگذرونیم پول زیادی در میاورند اما ظرفیت پولدار شدن را ندارند چون خیلی مغرور هستند و حسادت زیادی را نشان می دهند عده ای سلبریتی غرور و تکبر معنی کرده اند. البته آدم های مشهور زیادی داریم که سلبریتی نیستند و بیشتر اوقات آثار و خدماتشون جهانی می شود.

بیشتر مشتریان سلبریتی ها جوانان هستند از طریق آنها شناسایی به رسمیت شناخته می‌شوند چهره ها اغلب از طریق رسانه های جمعی به ویژه تلویزیون ، سینما ، نشریات و شبکه ی اجتماعی به سرشناسی شان افزوده می شود و علت آن پرداختن زیاد به موضوعات چهره ها در رسانه هاست. یک سالبرینی ممکن است از راه های منفی نظیر اختلاس، رسوایی جنسی، اعتیاد، خشونت و تهمت زدن نیز مشهور گردند. آن ها مغزی از روزمرگی، الگویی شوق انگیز از زندگی نیک و رخصتی از تنش ها و اضطراب های مدرنیته در اختیار مردان وزنان معمولی می گذراند.

مردم می خواهند با آنها باشند شبیه شان باشند یا حتی گاه دقیقاً خود آنها شوند. سلبریتی بدون مخاطب یا طرفدارنش که او را خلق کرده و از او حمایت می کنند هیچ چیز نیست در حوزه جامعه شناسی هم عقیده وجود دارد که خود سلبریتی چیز زیادی نمی دانند و معمولاً افراد با سوادی نیستند. اما تیم های نامورسازی که استخدام می کنند جز بهترین ها هستند کسانی که به افراد می گویند. چگونه بنشینند و چگونه حرف بزنند و چگونه واکنش نشان دهند همه ان چیزی که شما می بینند برنامه ریزی شده است.

عده ای نیز سلبریتی ها بی روح و شیاد می دانند گویا هر کسی می تواند (به خاطر شناخته شدگی اش شناخته شود) البته پیوند بین سلبریتی هامسایل محیط زیست درد دنیا وجودر دارد و بشر دوستی سلبریتی هم وجود دارد. در ایران نیز انتقاد هایی به سلبریتی ها می شود مراقب باشید گول سلبریتی را نخورید و در دام آنها گرفتار نشوید.