وزیر ارشاد: تسهیلات کم‌بهره به اصحاب فرهنگ و هنر تعلق می‌گیرد به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم به نقل از  ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به حمایت‌های رییس جمهوری و در قالب بسته حمایتی و اعتباری منظور شده، تسهیلات با بهره ۲ و چهار درصد به اعضای صندوق هنر، […]

به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم به نقل از  ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به حمایت‌های رییس جمهوری و در قالب بسته حمایتی و اعتباری منظور شده، تسهیلات با بهره ۲ و چهار درصد به اعضای صندوق هنر، فرهنگ و رسانه پرداخت خواهد شد.

محمدمهدی اسماعیلی پنجشنبه‌شب در حاشیه آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز شده و این تسهیلات در اختیار فعالان حوزه فرهنگ و هنر و رسانه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: عضوگیری صندوق هم برای کسانی که تاکنون عضو نبوده اند از ماه آینده آغاز خواهد شد که در این فرایند اعضای صندوق هنر، فرهنگ و رسانه با هم دیده شده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص انجام کارهای فرهنگی توسط نهادهای دولتی هم گفت: بودجه بسیار زیادی در بخش های مختلف دولتی با عنوان فعالیت فرهنگی هزینه می‌شود که مقرر شده است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز ثقل فعالیت های فرهنگی دولتی باشد.

اسماعیلی گفت: هم اینک اعتبار اندکی در اختیار این وزارتخانه است و در مقابل عهده دار کار فرهنگی و هنری در حوزه گسترده ای هستیم. از سویی مجموعه های دولتی، با سیاستهای متفرقه کار فرهنگی می کنند که قرار شده است برای مدیریت بودجه و در راستای سیاستگذاری دولت، کارها به صورت متمرکز و با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود که این کار برای سال آینده عملیاتی خواهد شد.