پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم:// امکان تبادل پیام بین پیام‌رسان‌های داخلی میسر شد

پایگاه خبری روابط عمومی هنر هشتم://

امکان تبادل پیام بین پیام‌رسان‌های داخلی میسر شد

به دنبال وعده‌ی وزیر ارتباطات برای برقراری امکان تبادل پیام بین پیام‌رسان‌های داخلی تا پایان فروردین ماه برای عموم کاربران، هم‌اکنون چهار پیام رسان بله، ایتا، آی گپ و گپ به یکدیگر متصل شده‌اند و دو پیام رسان سروش پلاس و روبیکا نیز به زودی به سایر پیام‌رسان‌ها متصل می‌شوند.

امکان تبادل پیام بین پیام‌رسان‌های داخلی میسر شد

 به دنبال تست امکان تبادل پیام بین پیام‌رسان‌های داخلی، هم اکنون قابلیت اتصال متقابل بر روی چهار پیام رسان داخلی اجرایی شده است و چهار پیام رسان بله، ایتا، آی گپ و گپ به یک دیگر متصل شده‌اند.

این پیام‌رسان‌ها به‌ روز رسانی جدیدی ارائه داده‌ند که حاوی امکان اتصال به مرکز تبادل پیام است و کاربران هر یک از این پیام‌رسان‌ها امکان ارسال پیام به مخاطبان خود در سه پیام‌رسان دیگر را دارند.

برای استفاده از امکان اتصال متقابل، کافی است کاربران در بخش تنظیمات هر یک از پیام رسان ها در بخش حریم خصوصی و امنیت، موافقت خود را برای دریافت پیام از طریق سه پیام رسان دیگر اعلام کنند. دو پیام رسان دیگر یعنی سروش پلاس و روبیکا طبق وعده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است در آینده به این مرکز اضافه می شوند.

اتصال متقابل میان پیام‌رسان‌ها (اینترکانکشن) یا MXP به معنای ایجاد امکان ارسال پیام از مبدا یک پیام‌رسان ایرانی به سایر سکوهای مشابه بومی است. درباره چگونگی عملکرد این سرویس گفته شده که این کار با دو روش کلی برای پیاده‌سازی ارتباط داخلی میان پیام‌رسان‌ها یا mxp وجود دارد. روش خودکار که در این شیوه سرور mxp به طور خودکار مطلوب‌ترین مقصد برای ارسال پیام را انتخاب می‌کند